۳ ساعت پیش

نکات و دستور پخت همبرگر سبزواری بازاری با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت همبرگر سبزواری بازاری با طعمی بی نظیر

برگر سبزواری به عنوان یکی از ساندویچ‌های اصیل و مشهور منطقه سبزوار، از محبوبیت و شهرت فراوانی برخوردار است. این برگر به واسطه عطر و طعم بی‌نظیر خود، به محبوب‌ترین میان وعده‌های این شهر تبدیل شده است. آنچه این برگر را منحصربه‌فرد می‌کند، سرعت و سهولت تهیه آن در کنار استفاده از مواد اولیه متنوع و با کیفیت بالا است. در ادامه، با راهنمای گام‌به‌گام آموزش طرز تهیه همبرگر سبزواری در وبلاگ آموزشی کدبانو آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
نان باگت۲ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
جعفرییک مشت
شوید خرد شده۱ قاشق غذا خوری
سس مایونز۳ قاشق غذا خوری
لیمو ترش تازه۱ عدد
سس کچاب۲ قاشق غذا خوری
سماق۱ قاشق غذا خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
آویشن۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری از هر کدام
پول بیبرنصف قاشق چای خوری
پودر زیره و پودر تخم گشنیزنوک قاشق چای خوری از هر کدام

همبرگر سبزواری بازاری با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه همبرگر سبزواری، ابتدا باید سس ساندویچ برگر سبزواری را آماده کرد. برای این منظور، مقداری سس مایونز را در یک ظرف بریزید و سپس شوید تازه را که تمیز شسته و خشک شده است، ریز خرد و ساطوری کنید و به آن اضافه کنید. با قاشق هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. سپس مقداری پودر سیر بریزید و هم بزنید. بعد یک لیمو ترش تازه را برش بزنید و آب آن را روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا کاملاً به خورد سس برود و مخلوط یکدست شود. در نهایت، این ترکیب را در یخچال قرار دهید تا طعم و عطر همه مواد خوب با هم ترکیب شود.

مرحله 2

بعد از آماده شدن سس، یک پیاز را خلالی خرد کنید و در ظرفی بریزید. سپس جعفری‌های تمیز شسته و خشک شده را خرد کنید و به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. بعد مقداری سماق را هم روی ترکیب بریزید و هم بزنید تا با پیاز و جعفری‌ها مخلوط شود.

مرحله 3

برای درست کردن برگر، ابتدا یک پیاز را نگینی خرد کنید. سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. پس از آن، پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک شوند. سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله 4

بعد از آن، با توجه به ذائقه و سلیقه خود، مقداری پول بیبر، پودر زیره، پودر تخم گشنیز و آویشن را هم در تابه بریزید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا همه قسمت‌های آن کاملاً سرخ شود.

مرحله 5

بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد، مقداری آب روی آن بریزید و درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا گوشت روی حرارت ملایم خوب پخته شود. سپس مقداری سس کچاپ روی مخلوط بریزید و هم بزنید و دوباره زمان دهید تا آب گوشت کاملاً جمع شود.

مرحله 6

بعد از اینکه گوشت کاملاً پخته شد، از روی حرارت بردارید و گوجه‌ها را تمیز بشورید و نگینی خرد کنید. سپس کمی از سر و ته نان باگت را جدا کنید و آن را از وسط برش دهید و باز کنید. از مخلوط سس و شوید روی آن بریزید و پخش کنید.

مرحله 7

بعد از آن، مقداری از مخلوط مواد گوشتی را روی سس بریزید و در همه قسمت‌های نان پخش کنید. سپس مقداری از گوجه‌های نگینی بریزید و بعد هم ترکیب پیاز و جعفری را اضافه کنید و کامل پخش کنید. در نهایت، دو طرف نان باگت را روی هم جمع کنید. ساندویچ برگر سبزواری را در اندازه دلخواه برش بزنید و در طرف مناسب قرار دهید و همراه با سس کچاپ و آویشن و انواع دورچین سرو کنید.