۲ ساعت پیش

نکات و دستور پخت پنکیک جو دو سر صبحانه با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پنکیک جو دو سر صبحانه با طعمی بی نظیر

پنکیک جو دو سر یکی از انواع شیرینی‌های ساده و خوشمزه است که تهیه آن بسیار آسان و سریع است. این نوع پنکیک دارای بافتی نرم و سبک بوده و همراه با عسل، ترکیبی بسیار مغذی و مقوی را ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها آن را به گزینه‌ای مناسب برای وعده‌های صبحانه یا میان‌وعده تبدیل می‌کند. در ادامه، با پیروی از مراحل ساده و گام به گام طرز تهیه پنکیک جو دو سر در وبلاگ آموزشی کدبانو، می‌توانید این شیرینی خوشمزه را به راحتی در خانه آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۱۵۰ گرم معادل ۴/۳ یک پیمانه
جو دو سر پرک یا جو دو سر۷ قاشق غذا خوری
پروتئین وی ( اختیاری)۱ اسکوپ
موز۱.۵ عدد
تخم مرغ۲ عدد
دارچیننوک قاشق چای خوری
وانیلنوک قاشق چای خوری

پنکیک جو دو سر صبحانه با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پنکیک جو دو سر رژیمی، ابتدا جو دو سر یا جو دو سر پرک را داخل آسیاب بریزید و خوب آسیاب کنید تا کاملا پودر و یکدست شود. سپس پودر جو دو سر را داخل مخلوط کن بریزید و شیر را که از چند دقیقه قبل در دمای محیط قرار گرفته است به آن اضافه کنید.

مرحله 2

پودر جو دو سر و شیر را با هم مخلوط کنید تا خمیری شوند و سپس روغن را روی مواد بریزید و مخلوط کنید تا با هم ترکیب شوند. وانیل را هم اضافه کنید و مخلوط کنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود.

مرحله 3

بعد تخم مرغ‌ها را روی ترکیب مواد بریزید و با هم مخلوط کنید تا از لختگی خارج شوند و کاملا با هم ترکیب شوند. با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید پودر دارچین به مخلوط اضافه کنید.

مرحله 4

موز‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید و به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا موزها کاملا با مواد ترکیب شوند. به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید پروتئین وی را به مواد اضافه کنید.

مرحله 5

یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و ۳ تا ۴ قاشق از مخلوط را در تابه بریزید و با کمک قاشق یا هر وسیله دیگری آن را به شکل دایره فرم دهید و اجازه دهید تا تقریبا به مدت یک تا یک و نیم دقیقه پخته شود.

مرحله 6

وقتی که روی پنکیک حباب تشکیل شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم به مدت یک تا یک و نیم دقیقه بپزد و بعد از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله 7

یک پنکیک جو دو سر را در ظرف مناسب قرار دهید و مقداری عسل روی آن بریزید و در سطح آن پخش کنید. سپس کمی گردو خرد شده روی عسل بریزید و یک پنکیک دیگر روی آن قرار دهید. دوباره عسل و خرده‌های گردو را بریزید.

مرحله 8

یک پنکیک دیگر را روی آن‌ها قرار دهید و سپس با عسل و یا شکلات صبحانه، خرده‌های مغز گردو و موزهای حلقه شده روی آن را تزئین کنید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی به همراه شیر و یا شیر کاکائو سرو کنید.