۳ ساعت پیش

نکات و دستور پخت شیرینی زبان مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی زبان مجلسی با طعمی بی نظیر

شیرینی زبان به عنوان یکی از شیرینی های سنتی و با قدمت ایرانی شناخته می شود که در گذشته نقش مهمی در پذیرایی از میهمانان در مجالس و مناسبت های مختلف ایفا می کرد. این شیرینی لذیذ و خاطره انگیز همواره مورد توجه و اقبال عموم مردم بوده است. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش تهیه کامل و گام به گام شیرینی زبان را مشاهده خواهید کرد تا بتوانید این شیرینی سنتی را به طور کامل و اصولی در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکر۱ پیمانه
آب½ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
زعفران دم شده۲ قاشق غذاخوری
خمیر هزارلا۱ بسته
پودر پسته۲ قاشق غذاخوری

شیرینی زبان مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی زبان مجلسی، ابتدا شهد شیرینی را آماده می کنیم. برای این منظور، شکر را با آب در یک قابلمه مناسب مخلوط کرده و هم می زنیم تا ذرات شکر در آب حل شود.

مرحله 2

سپس، گلاب و زعفران دم کرده را به شربت اضافه می کنیم و هم می زنیم. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم شربت جوش بیاید. پس از آن، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کاملاً خنک شود.

مرحله 3

در این مرحله، خمیر هزارلا را یخ زدایی کرده و روی سطح کار قرار می دهیم. با قالب شیرینی زبان، خمیر را برش می زنیم. سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرهای برش خورده را در آن قرار می دهیم.

مرحله 4

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم کاملاً گرم شود. سپس، برس را به شهد شیرینی آغشته کرده و روی خمیرها می مالیم. یک لایه دیگر از خمیر را روی آن قرار می دهیم.

مرحله 5

مجدداً برس را به شهد آغشته کرده و روی خمیر می مالیم. با چاقو، وسط خمیر را خط می اندازیم. سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و 20 دقیقه اجازه می دهیم شیرینی ها بپزند.

مرحله 6

پس از 20 دقیقه، گریل را روشن کرده و شیرینی ها را به مدت 5 دقیقه گریل می کنیم تا رنگ طلایی و جذابی به خود بگیرند. سپس، شیرینی ها را از فر خارج می کنیم.

مرحله 7

در نهایت، برس را دوباره به شهد شیرینی آغشته کرده و روی تمام سطح و اطراف شیرینی ها می مالیم. مقداری پودر پسته به عنوان تزئین روی آن ها می ریزیم و همراه با چای زعفرانی سرو می کنیم.