۲ روز پیش

نکات و دستور پخت شربت ریحان به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شربت ریحان به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

شربت ریحان یکی از انواع نوشیدنی های سنتی و محبوب در میان مردم ایران است که به دلیل طعم مطبوع و خنک کنندگی آن، به عنوان یک نوشیدنی مناسب برای فصول گرم سال به شمار می رود. این نوشیدنی خوشمزه و ساده با استفاده از برگ های تازه و معطر گیاه ریحان تهیه می شود و در کنار برطرف کردن عطش، خواص دارویی و درمانی نیز دارد. در ادامه با مطالعه مرحله به مرحله روش تهیه شربت ریحان، می توانید این نوشیدنی سنتی را در منزل خود آماده نمایید و از طعم دلپذیر و مزایای آن بهره مند شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ریحان سبز و بنفش۲۵۰ گرم
آب۱ لیتر
شکر۱ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۴ قاشق غذاخوری
هل (قابل حذف)۳ عدد

شربت ریحان به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شربت ریحان خوشمزه، ابتدا برگ های سبز و بنفش ریحان را جدا کرده و به خوبی می شوییم. سپس آنها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حال آب را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد. پس از آن، آب جوش را به کاسه ریحان اضافه کرده و در صورت تمایل هل را نیز اضافه می کنیم. درب کاسه را بسته و اجازه می دهیم به مدت 20 دقیقه استراحت کند.

مرحله 2

پس از گذشت این مدت، زمانی که رنگ ریحان درون آب پخش شد، آب لیمو ترش تازه را به کاسه افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم. پس از اضافه کردن آب لیمو ترش، رنگ شربت به صورتی کمرنگ در می آید.

مرحله 3

در این مرحله، محتوای درون کاسه را از صافی رد می کنیم تا برگ های ریحان جدا شوند، سپس شکر را به کاسه اضافه کرده و به خوبی با همزن دستی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

مرحله 4

زمانی که ذرات شکر حل شد، چند قالب یخ به همراه گلاب به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. در ادامه لیوان های سرومان را انتخاب کرده و شربت را درون آنها می ریزیم.

مرحله 5

حالا شربت را به دلخواه با اسلایس لیمو ترش تازه و چند برگ ریحان تزیین می کنیم و به همراه شیرینی سرو می کنیم. توجه داشته باشید که این شربت خوشمزه به مدت 1 هفته درون یخچال ماندگاری دارد. گوارای وجود