۲ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک انار ساده با سس آب انار و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک انار ساده با سس آب انار و طعمی بی نظیر

کیک انار در فصل پاییز به عنوان یک شیرینی بسیار محبوب و پرطلب شناخته می شود. این کیک با تنوع زیاد در رسپی ها و مواد اولیه مورد استفاده در تهیه آن، به یکی از محبوب ترین دسرهای این فصل تبدیل شده است. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک لذیذ و فصلی را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
آرد۲ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
آب انار½ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
آب انار½ پیمانه
شکر۱ پیمانه
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
آب۱ پیمانه

کیک انار ساده با سس آب انار و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک انار مجلسی، ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم. سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم. با دور تند همزن برقی به مدت 5 تا 10 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کشدار شود.

مرحله 2

در این مرحله، روغن مایع را به همراه آب انار درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم. سپس مجددا با دور تند همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه، یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله 3

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم و سپس مخلوط می کنیم. مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و 2 مرتبه الک می کنیم. سپس مجددا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله، مواد را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به آرامی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. فر را روی حرارت 170 درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله 5

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن جامد چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم. مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود.

مرحله 6

در این مرحله، قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت 40 تا 45 دقیقه درون فر بماند تا بپزد. در این حین، سس روی کیک را آماده می کنیم. برای این منظور، درون یک قابلمه مناسب نشاسته ذرت و شکر را اضافه می کنیم.

مرحله 7

حالا نشاسته ذرت و شکر را مخلوط می کنیم و کم کم به آن آب اضافه می کنیم. سپس به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا شکر و نشاسته ذرت حل شود. در ادامه، آب انار را به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 8

در این مرحله، مخلوط نشاسته ذرت را هم می زنیم و اجازه می دهیم به غلظت مورد نیاز برسد. وقتی سس غلیظ شد، از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. پس از گذشت 45 دقیقه، کیک را تست می کنیم.

مرحله 9

در نهایت، وقتی کیک انار کاملا پخته بود، آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. سپس کیک را از قالب خارج می کنیم و سس کیک را روی آن می ریزیم. در آخر، کیک را در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان