۳ روز پیش

نکات و دستور پخت کوفته ایزگارا به روش ترکیه ای و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کوفته ایزگارا به روش ترکیه ای و با طعمی بی نظیر

کوفته ایزگارا یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در کشور ترکیه است که به شکل ساده یا همراه با سبزیجات مصرف می شود. این غذای خوشمزه از ترکیب مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می گردد و طرفداران بسیاری در میان مردم ترکیه دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش مرحله به مرحله و کامل طرز تهیه کوفته ایزگارا را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۱ کیلو گرم
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
فلفل سبز۱ تا ۲ عدد
پودر فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
زیره سبز¼ قاشق چایخوری
سماق¼ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
گشنیز۱ پیمانه

کوفته ایزگارا به روش ترکیه ای و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کوفته ایزگارا ترکیه ای، ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و آن را در چرخ گوشت می ریزیم تا به صورت کامل چرخ شود. سپس پوست پیاز و سیر را جدا کرده و آن ها را می شوییم.

مرحله 2

پیاز و سیر را با استفاده از رنده با دندانه های ریز رنده می کنیم و پیاز را از صافی عبور می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود. سپس پیاز و سیر رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و گشنیز را می شوییم.

مرحله 3

گشنیز را در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس آن را ریز خرد کرده و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. همچنین فلفل دلمه ای را ریز رنده کرده و به همراه فلفل قرمز، زیره سبز، سماق، پودر زنجبیل و نمک به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله 4

فلفل سبز را نیز ریز خرد کرده و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. سپس گوشت چرخ کرده را به خوبی ورز می دهیم تا مواد کاملا ترکیب شوند.

مرحله 5

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس مقداری از مخلوط گوشتی را برداشته و به دلخواه فرم می دهیم و در سینی فر قرار می دهیم. کوفته ها را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر می پزیم.

مرحله 6

در صورت نبود فر، یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع در آن می ریزیم تا گرم شود. سپس کوفته های فرم داده شده را در تابه قرار می دهیم و به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله 7

در نهایت کوفته های ایزگارا را در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با نان تازه یا پلو زعفرانی سرو می کنیم.