۵ روز پیش

نکات و دستور پخت قرابیه گردویی به روش تبریزی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت قرابیه گردویی به روش تبریزی و با طعمی بی نظیر

قرابیه گردویی به عنوان یکی از شیرینی های خوشمزه و سنتی کشور ما محسوب می شود که با استفاده از مواد و دستورالعمل های متنوعی تهیه می گردد. این شیرینی سنتی دارای طعم و بافت منحصر به فردی است و طرفداران بسیاری در میان مردم دارد. در ادامه با پیروی از آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه گردویی در وبلاگ کدبانو، می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
کنجد بو داده۱ فنجان
مغز گردو۱ فنجان
روغن مایع½ فنجان
نشاسته½ فنجان
پودر قند½ لیوان
وانیل۱ بسته
بیکینگ پودر۱ بسته
آرد۲٫۵ لیوان
شکلات تلخ۱ بسته
پسته۱ قاشق غذاخوری

قرابیه گردویی به روش تبریزی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه قرابیه گردویی لذیذ، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم تا دمای آن با محیط یکی شود. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، کره را با پودر قند و وانیل مخلوط کرده و به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. سپس کنجد بو داده و مغز گردوی خرد شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، بیکینگ پودر و نشاسته را الک کرده و به همراه روغن مایع به مخلوط اضافه می کنیم. سپس آرد را ۳ بار الک کرده و به آرامی به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 4

حال مواد را به خوبی ورز داده تا خمیری نرم و یکدست به دست آید. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و از خمیر به اندازه یک گردوی کوچک جدا کرده و به صورت قلقلی شکل می دهیم.

مرحله 5

قلقلی های خمیری را با فاصله در سینی فر قرار داده و با کمک گوشکوب کمی پهن می کنیم. سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و می گذاریم تا کاملا پخته و اطراف آنها طلایی شود.

مرحله 6

زمانی که قرابیه ها پخته شدند، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. سپس شکلات تلخ را بنماری کرده تا ذوب شود.

مرحله 7

پس از خنک شدن قرابیه ها، نوک آنها را در شکلات ذوب شده فرو برده و مقداری پسته خرد شده روی آنها می ریزیم. در نهایت این شیرینی های لذیذ را همراه با چای سرو می کنیم.