۵ روز پیش

نکات و دستور پخت شوری مخلوط به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شوری مخلوط به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

شوری مخلوط به عنوان یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع ترشی‌های سنتی ایرانی، با استفاده از رسپی‌های متنوع و متفاوتی تهیه می‌شود. این ترشی پرطرفدار، دارای طعم و بافت منحصربه‌فرد و جذابی است که طی فرایند تخمیر و تهیه با استفاده از مواد اولیه مختلف به دست می‌آید. برای آشنایی با روش کامل و مرحله به مرحله طبخ این ترشی خوشمزه، بهتر است تا انتهای این مقاله با وبلاگ کدبانو همراه باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گل کلم½ گل کلم
هویج۳ عدد
خیار۴ عدد
فلفل سبز۳ عدد
ساقه کرفس۲ ساقه
آب۴ لیوان
سرکه۱ لیوان
تخم گشنیز۱ قاشق غذاخوری
ترخون و مرزه خشکاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
نمک۲ قاشق غذاخوری

شوری مخلوط به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه یک مخلوط شور و خوشمزه، ابتدا گل کلم را به قطعات درشت خرد کرده و همراه با هویج، خیار، فلفل سبز و ساقه کرفس شسته و روی یک حوله پهن می کنیم تا کاملاً خشک شوند.

مرحله 2

سپس پوست هویج را جدا کرده و همراه با ساقه کرفس و خیار به صورت درشت خرد می کنیم. فلفل سبز را بدون خرد کردن به همراه بقیه سبزیجات در یک شیشه درب دار ریخته و ترخون و مرزه را اضافه می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، سرکه و نمک را در یک قابلمه گذاشته و به مدت 10 دقیقه می جوشانیم. پس از خنک شدن کامل سرکه، آن را به شیشه حاوی سبزیجات اضافه کرده و به اندازه ای که سبزیجات را کاملاً بپوشاند می ریزیم. سپس شیشه را با پلاستیک فریزر پوشانده و درب آن را می بندیم.

مرحله 4

این کار باعث می شود هوا به داخل شیشه نفوذ نکرده و ترشی کپک نزند. ترشی را به مدت 2 هفته در دمای محیط قرار داده و سپس در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله 5

نوش جان!