۷ روز پیش

نکات و دستور پخت خورش پرتقال به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خورش پرتقال به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

خورش پرتقال یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار محبوب ایرانی می باشد که با ترکیب طعم های متنوع و عطر دلپذیر پرتقال، طی فرآیندی دقیق و مرحله به مرحله آماده می گردد. این غذای خوشمزه و پرخاصیت، نه تنها از نظر طعم و مزه بسیار دلچسب است، بلکه از لحاظ ارزش غذایی و ویتامین های موجود در پرتقال نیز بسیار مفید و سالم می باشد. در ادامه با مطالعه دستور پخت کامل و گام به گام این خورش اصیل ایرانی، می توانید طعم بی نظیر آن را در منزل خود تجربه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پیاز۲ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
پرتقال۲ عدد بزرگ
آب پرتقال۳ پیمانه
سینه مرغ۵۰۰ گرم
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

خورش پرتقال به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خورش پرتقال خوشمذاق، ابتدا پیازها را به صورت ریز و نگینی خرد کرده و در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. سپس مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، پیازها را تفت داده تا سبک و شیشه ای شوند. سپس سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. سینه های مرغ را تفت داده تا تغییر رنگ بدهند و کاملا پخته شوند.

مرحله 3

زمانی که سینه مرغ کاملا پخته و کمی سرخ شد، آب پرتقال را همراه با شکر در یک کاسه مناسب مخلوط کرده تا شکر در آب پرتقال حل شود. سپس آرد را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند.

مرحله 4

در ادامه، نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم. پس از آن، پوست پرتقال ها را به همراه پوست نازک درونی آن جدا کرده و به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، پرتقال خرد شده را به همراه آب پرتقال به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا خورش به غلظت مورد نظر برسد. زمانی که خورش غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله 6

در نهایت، خورش پرتقال را در ظرف مورد نظر ریخته و به دلخواه با اسلایس های پرتقال، کنجد، خلال پسته و ... تزیین می کنیم. سپس خورش پرتقال را همراه با پلو سرو می کنیم. نوش جان!