۷ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک قهوه شکلاتی مخصوص با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک قهوه شکلاتی مخصوص با طعمی بی نظیر

کیک قهوه شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب در سراسر جهان است که از طرفداران بسیاری برخوردار می‌باشد. این نوع کیک بر پایه ترکیبی لذیذ از شکلات، قهوه و سایر مواد مغذی تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر و دل‌انگیز دارد. در ادامه با وبلاگ کدبانو همراه باشید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک خوشمزه را مشاهده نمایید. از طریق این راهنمای جامع، می‌توانید با دقت و مهارت این کیک را در منزل خود تهیه و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سه صفر یا نول۲۵۰ گرم
شکر۲۷۰ گرم
شیر۱۴۰ گرم
روغن مایع۹۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
بیکینگ پودر۸ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
پودر قهوه فوری۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۸۰ گرم
شکلات سفید۸۰ گرم
پودر نسکافه گلد۱ قاشق چایخوری

کیک قهوه شکلاتی مخصوص با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک قهوه شکلاتی خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس تخم مرغ ها را همراه با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم.

مرحله 2

مواد درون کاسه را به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی با سرعت بالا هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شوند. سپس چندین بار دور کاسه را تمیز می کنیم تا بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود.

مرحله 3

سپس روغن مایع و شیر را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا کاملاً مخلوط شوند. پودر قهوه فوری را نیز با آب جوش مخلوط کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 4

مواد درون کاسه را کمی هم می زنیم، سپس آرد را همراه با پودر کاکائو و بیکینگ پودر الک کرده و به آرامی به کاسه اضافه می کنیم و به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله 5

زمانی که بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف کرده و مایه را در قالب روغنی ریخته و چندین بار روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی از بین برود.

مرحله 6

قالب را در طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت بپزد. در این زمان، گاناش قهوه را تهیه می کنیم.

مرحله 7

برای تهیه گاناش قهوه، خامه را در قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به صورت ریز بجوشد. سپس پودر قهوه را به آن اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت برداشته، شکلات سفید را خرد کرده و به آن می افزاییم.

مرحله 8

مواد را به خوبی هم می زنیم تا شکلات با حرارت خامه ذوب شده و یکدست شود. پس از اتمام پخت کیک، آن را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملاً خنک شود.

مرحله 9

زمانی که کیک خنک شد، آن را از قالب خارج کرده و روی توری قرار می دهیم. سپس گاناش قهوه را به صورت پخش روی کیک ریخته و اجازه می دهیم جذب شود. در نهایت کیک را همراه با چای تازه دم سرو می کنیم.