۸ روز پیش

نکات و دستور پخت مینی بازلاما به روش ترکیه ای و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت مینی بازلاما به روش ترکیه ای و با طعمی بی نظیر

مینی بازلاما، یکی از انواع نان های سنتی و خوش طعم ایرانی است که با دقت و مهارت ویژه ای تهیه می شود. این نوع نان به لطف فرمول های متنوع و متفاوت، طیف گسترده ای از طرفداران را به خود جلب کرده است. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مینی بازلاما را مشاهده خواهید کرد. این آموزش شامل جزئیات دقیق مواد لازم، روش آماده سازی خمیر، فرایند شکل دهی و پخت نان می باشد تا با دنبال کردن آن، شما نیز بتوانید این نان خوشمزه و خوش بافت را در منزل تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب ولرم۱ لیوان
شیر ولرم۱ لیوان
خمیر مایه فوری۸ گرم
آرد۴٫۵ لیوان
شکر۱ قاشق مرباخوری
نمک½ قاشق مرباخوری

مینی بازلاما به روش ترکیه ای و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه مینی بازلاما خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا آب ولرم را با شیر ولرم، خمیر مایه فوری و شکر در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم به مدت 10 دقیقه استراحت کند.

مرحله 2

پس از این مدت، زمانی که خمیر مایه فعال شد، آرد و نمک را 3 بار الک کرده و به تدریج به کاسه اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیری نرم و غیر چسبناک حاصل شود. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله 3

خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا حجم آن دو برابر شود. پس از این زمان، خمیر را به 7 قسمت مساوی تقسیم کرده و چانه می گیریم. سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله 4

هر چانه را به اندازه بشقاب میوه خوری باز می کنیم و با یک پارچه نخی تمیز می پوشانیم. اجازه می دهیم خمیرها مجددا به مدت 15 دقیقه استراحت کنند.

مرحله 5

سپس در یک تابه مناسب و نچسب، روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا گرم شود. خمیر را درون تابه قرار داده و حرارت را کمی افزایش می دهیم تا خمیر کاملا پف کند.

مرحله 6

به محض پف کردن خمیر، حرارت را کاهش داده و به طور مداوم آن را پشت و رو می کنیم تا کاملا پخته و برشته شود. زمانی که مینی بازلاما آماده شد، آن را از تابه خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. نوش جان