۸ روز پیش

نکات و دستور پخت خوراک بادمجان کبابی ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خوراک بادمجان کبابی ساده با طعمی بی نظیر

خوراک بادمجان کبابی یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که با داشتن مواد و مصالح متنوع، طعم و بوی بی نظیری را ایجاد می کند. این غذای خوشمزه به آسانی قابل تهیه است و با پیروی از مراحل آشپزی مرحله به مرحله، هر فردی می تواند آن را در منزل خود آماده نماید. در ادامه این مقاله، آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی ارائه خواهد شد تا خوانندگان محترم بتوانند با دستور پخت این غذای سنتی آشنا شده و آن را به طور کامل و بی نقص در آشپزخانه خود تهیه کنند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بادمجان۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل سبز۴ عدد
فلفل قرمز (اختیاری)۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتون⅓ فنجان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
نمک و چیلی قرمزبه مقدار کافی
پودر فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار کافی

خوراک بادمجان کبابی ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خوراک بادمجان کبابی ساده، ابتدا بادمجان ها را می شوییم و سپس روی حرارت گاز یا حرارت ذغال قرار می دهیم تا کاملا کبابی و نرم شوند. پس از آن، بادمجان ها را درون یک ظرف درب دار قرار می دهیم و درب ظرف را می بندیم. اجازه می دهیم بادمجان های کبابی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون ظرف بمانند و عرق کنند تا پوست آن ها به راحتی جدا شود.

مرحله 2

در ادامه، فلفل سبز و قرمز را می شوییم و به صورت دلخواه خرد می کنیم. سپس گوجه فرنگی را می شوییم، پوست آن را جدا می کنیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. همچنین پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله 3

بادمجان ها را از ظرف خارج می کنیم، پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت درشت خرد می کنیم. سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون درون آن می ریزیم. پیاز را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله 4

در ادامه، فلفل های خرد شده را به پیاز اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه به تفت دادن ادامه می دهیم تا فلفل ها سرخ شوند. سپس رب گوجه فرنگی را به فلفل ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. گوجه فرنگی و سیر را نیز به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله 5

درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم مواد به مدت ۴ دقیقه با حرارت ملایم بپزند. سپس بادمجان های کبابی را به قابلمه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در نهایت، نمک، چیلی قرمز، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به خوراک اضافه می کنیم و به دلخواه مقداری جعفری برای عطر بهتر به آن اضافه می کنیم. پس از ۱ دقیقه، خوراک را در ظرف کشیده و با نان سرو می کنیم.