۸ روز پیش

نکات و دستور پخت مربای هلو به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت مربای هلو به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مربای هلو به عنوان یکی از انواع مرباهای محبوب و پرطرفدار در فصل تابستان شناخته می شود. این مربا به دلیل طعم شیرین و دلپذیرش از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این مربای خوشمزه را می توان با دستورات پخت متنوعی آماده کرد که هر کدام ممکن است ویژگی های منحصر به فردی داشته باشند. در ادامه، آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه مربای هلو را در وبلاگ کدبانو مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
هلوی زعفرانی۱٫۵ کیلوگرم
شکر۵۰۰ گرم
آب لیمو۱ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری

مربای هلو به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه مربای هلوی مجلسی، ابتدا پوست هلوها را به صورت یکدست می گیریم. سپس پوست های هلو را به صورت گل رز جمع کرده و با خلال دندان فیکس می کنیم تا هنگام پخت باز نشوند.

مرحله 2

در مرحله بعد، گوشت هلوها را به صورت نگینی خرد کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. سپس شکر را به صورت پخش روی هلوهای خرد شده می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله 3

قابلمه را به مدت یک شب در یخچال قرار می دهیم تا هلوها آب بیندازند. پس از این زمان، قابلمه را از یخچال خارج کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود.

مرحله 4

پس از حل شدن شکر، حرارت را زیاد می کنیم تا مربا شروع به جوشیدن کند. سپس کف های سفید رنگی روی سطح آن را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در پایان مربای شفاف تری داشته باشیم.

مرحله 5

پس از جمع کردن تمام کف های روی سطح مربا، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم مربا به غلظت مناسب برسد. برای اطمینان از رسیدن مربا به قوام مناسب، یک قاشق از شهد مربا را بین دو انگشت تست می کنیم.

مرحله 6

در نهایت، گلاب و آب لیمو ترش را به قابلمه اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا با مربا ترکیب شوند. پس از ۵ دقیقه صبر، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم مربا با دمای محیط یکسان شود. سپس مربا را درون ظرف درب دار ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.