۹ روز پیش

نکات و دستور پخت خوراک لوبیا سبز یا راگو با گوشت و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خوراک لوبیا سبز یا راگو با گوشت و طعمی بی نظیر

خوراک لوبیا سبز یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با نام‌های متعددی در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. این غذای لذیذ و مقوی از جمله محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین غذاهای سنتی و بومی در بسیاری از کشورهای مختلف به شمار می‌آید. برای آشنایی با روش کامل و مرحله‌به‌مرحله ی تهیه این خوراک خوشمزه، لطفاً به ادامه ی این مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
لوبیا سبز۴۰۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
هویج۲ عدد متوسط
گوشت خورشتی۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای (اختیاری)۱ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
جعفری و آب لیمو ترشبه مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

خوراک لوبیا سبز یا راگو با گوشت و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خوراک لوبیا سبز خوشمزه، ابتدا لوبیا سبز را به خوبی می شوییم و سر و ته آنها را جدا می کنیم. سپس لوبیا سبز را به قطعات یک تا دو سانتی متری خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله 2

در این مرحله، پیاز را به صورت نگینی یا خلالی خرد کرده و در تابه ای روی حرارت با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله 3

پس از آن، گوشت را به صورت قطعات کوچک خرد کرده و به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم. گوشت را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و کمی سرخ شود.

مرحله 4

سپس هویج را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه هویج کمی تغییر رنگ داد، مواد درون تابه را به یک سمت جمع می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن در سمت دیگر تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود. سپس لوبیا سبز را به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم ترکیب می کنیم.

مرحله 6

حالا 4 لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم مواد خوراک بپزند. برای اینکه گوشت طعم و بوی زهم نداشته باشد، پس از اینکه آب جوش آمد، کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله 7

در این مرحله، حرارت زیر تابه را کم می کنیم و اجازه می دهیم خوراک با حرارت ملایم بپزد. پس از گذشت یک ساعت، قسمت های اضافی فلفل دلمه ای را جدا کرده، سپس آن را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه می افزاییم.

مرحله 8

سپس سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری نمک و ادویه به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه سیب زمینی و فلفل دلمه ای به طور کامل پختند، طعم خوراک را می چشیم.

مرحله 9

در این مرحله، مقداری آب لیمو ترش یا آبغوره و در صورت نیاز کمی نمک اضافه می کنیم. در نهایت خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس با جعفری خرد شده تزیین کرده و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.