۹ روز پیش

نکات و دستور پخت سوشی موز به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سوشی موز به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

سوشی موز یک میان‌وعده‌ی خوشمزه، ساده و مغذی است که به سرعت و با آسانی قابل تهیه است. این میان‌وعده‌ی پرفایده طرفداران زیادی در میان افراد مختلف، به‌ویژه کودکان، دارد و می‌تواند به عنوان یک صبحانه‌ی مقوی نیز سرو شود. در ادامه، با مطالعه‌ی مرحله‌به‌مرحله‌ی طرز تهیه‌ی سوشی موز در وبلاگ آموزشی کدبانو، به آشنایی کامل با این میان‌وعده‌ی خوشمزه و مغذی دست خواهید یافت.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
نان لواش۱ عدد
موز۱ عدد
شکلات صبحانه۳ قاشق غذا خوری
کره بادام زمینی یا کرم بیسکوئیت۱ قاشق غذا خوری
گرانولا یا فندق خرد شده۲ قاشق غذا خوری

سوشی موز به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا یک نان لواش تازه و نرم را به شکل مستطیلی در ابعاد ۲۰ در ۳۰ برش بزنید و روی یک سطح صاف قرار دهید. می‌توانید از نان‌ لواش نرم که در سوپر مارکت‌ها وجود دارد استفاده کنید. دقت کنید که نان خیلی خشک و یا خیلی خمیر نباشد.

مرحله 2

سپس به دلخواه مقداری شکلات صبحانه یا نوتلا روی سطح نان لواش بریزید و کامل با ته قاشق شکلات را روی نان پخش کنید تا همه قسمت‌های نان لواش را بپوشاند‌. مراقب باشید که نان سوراخ نشود چون شکلات بیرون می‌ریزد و ظاهر آن خراب می‌شود.

مرحله 3

سپس یک موز را پوست بگیرید و به شکل درسته روی نان لواش قرار دهید و بعد نان را اطراف موز بپیچید و رول کنید و کمی محکم کنید. سپس با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان مقداری کره بادام زمینی روی سطح رول موز بریزید و پخش کنید.

مرحله 4

اگر کره بادام زمینی دوست ندارید می‌توانید از شکلات صبحانه یا خامه صبحانه استفاده کنید و روی سطح رول موز را کامل بپوشانید. بعد یک بسته گرانولا را باز کنید و روی سطح رول نان بپاشید و پخش کنید تا همه قسمت‌های نان پر شود.

مرحله 5

اگر گرانولا در دسترس نبود و یا به دلیل علاقه خودتان می‌توانید مقداری مغز فندق، یا مغز گردو، مغز پسته و مغز بادام را با چاقو خرد کنید و یا ترکیبی از چند مغز آجیل را روی سطح رول بریزید و پخش کنید تا همه قسمت‌های نان را بپوشاند.

مرحله 6

سپس رول موز را داخل یخچال قرار دهید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت اجازه دهید تا شکلات صبحانه و کره بادام زمینی کاملا به خورد موز و نان بروند و طعم آن‌ها با هم ترکیب شود. اگر عجله داشتید می‌توانید رول موز را فقط ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله 7

بعد از این‌که رول موز را از یخچال بیرون آوردید با یک چاقوی تیز رول موز را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب بچینید. با کمی عسل یا شکلات صبحانه تزئین کنید و در اطراف ظرف مقداری سس کارامل بریزید و فرم دهید.