۹ روز پیش

نکات و دستور پخت ژله بستنی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ژله بستنی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

ژله بستنی به عنوان یکی از دسرهای محبوب و متداول در سطح بین المللی مطرح است که با استفاده از روش‌های گوناگونی مورد تهیه و آماده‌سازی قرار می‌گیرد. در این مقاله، خوانندگان محترم می‌توانند به آموزش جامع و گام به گام فرایند تهیه و پخت این دسر لذیذ دست یابند. از شما دعوت می‌کنیم تا با همراهی وبلاگ کدبانو، مراحل کامل تولید ژله بستنی را به دقت مطالعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پودر ژله توت فرنگی۱ بسته
پودر ژله پرتقال۱ بسته
پودر ژله موز۱ بسته
پودر ژله طالبی۱ بسته
پودر ژله بلوبری۱ بسته
پودر ژله انگور۱ بسته
آب جوش۹ پیمانه
شیر۳ پیمانه

ژله بستنی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه ژله بستنی خوشمزه، ابتدا قالب مورد نظر را با مقداری روغن مایع چرب کرده و اضافی روغن را با دستمال کاغذی می گیریم. سپس قالب را به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. توجه داشته باشید که قالب های سیلیکونی مناسب درست کردن ژله نیستند.

مرحله 2

در ادامه، پودر ژله ها را درون کاسه های جداگانه می ریزیم و به هر ژله 1 پیمانه آب جوش اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا ذرات ژله حل شوند. سپس اجازه می دهیم ژله ها با دمای محیط هماهنگ شوند.

مرحله 3

پس از آن، هر رنگ ژله را به 2 قسمت یکسان تقسیم می کنیم. به یک قسمت از رنگ ها نصف پیمانه شیر به دمای محیط رسیده اضافه کرده و مخلوط می کنیم. به قسمت های باقی مانده نیز نصف پیمانه آب جوش می افزاییم و هم می زنیم.

مرحله 4

سپس ژله قرمز شفاف را درون قالب ریخته و به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شود. سپس ژله قرمز مات را درون قالب ریخته و مجددا به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. به همین ترتیب ژله شفاف را درون قالب ریخته و پس از نیم بند شدن ژله مات همان رنگ را درون قالب می ریزیم.

مرحله 5

توجه داشته باشید ژله ها بیش از 30 دقیقه درون یخچال نمانند، زیرا ژله سفت می شود و لایه ها به هم نمی چسبند. زمانی که حجم قالب پر شد، آن را به مدت 4 ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله 6

پس از گذشت این مدت، زمانی که ژله کاملا سفت شد، قالب را از یخچال خارج کرده و از اطراف ژله را به سمت مرکز قالب می کشیم تا ژله از قالب جدا شود. در نهایت ژله را درون ظرف مورد نظر برمی گردانیم. نوش جان