۹ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک نارنگی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک نارنگی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

کیک نارنگی یکی از انواع شایع و محبوب کیک‌های خانگی است که با توجه به دسترسی به مواد اولیه و سادگی در طرز تهیه، به محبوبیت بالایی در بین عموم مردم دست یافته است. این دسر لذیذ و خوش‌طعم با استفاده از رسپی‌های متنوع و متفاوتی قابل تهیه است و هر آشپز یا شیرینی‌پز می‌تواند با خلاقیت و نوآوری خود، طعم و ظاهر منحصربه‌فرد آن را ایجاد نماید. در ادامه، آموزش گام‌به‌گام و کامل طرز تهیه کیک نارنگی در وبلاگ کدبانو ارائه شده است تا علاقه‌مندان بتوانند با دنبال کردن مراحل آن، این دسر خوشمزه را در خانه تهیه کنند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آب نارنگی¾ پیمانه
زست پوست نارنگی۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

کیک نارنگی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک نارنگی ساده، ابتدا تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس با استفاده از همزن برقی، مخلوط را به مدت 7 تا 10 دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم تا بافت روشن و کشدار شود.

مرحله 2

پس از آن، نارنگی را می شوییم و پوست آن را با رنده ریز رنده می کنیم. سپس روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و مجددا به مدت 1 دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا مخلوط شود.

مرحله 3

در ادامه، آب نارنگی و زست نارنگی را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و دوباره با همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط شود. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک ریخته و 3 بار الک می کنیم.

مرحله 4

مخلوط آرد را طی 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت یکدست شود. در ادامه، فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله 5

پس از گرم شدن فر، قالب مورد نظر را با روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و چند بار قالب را روی سطح کار می کوبیم تا حباب های موجود خارج شود.

مرحله 6

قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت 50 دقیقه می گذاریم تا کیک بپزد. پس از این زمان، با فرو کردن سیخ چوبی در مرکز کیک، چک می کنیم که کیک به طور کامل پخته شده باشد.

مرحله 7

در نهایت، کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. سپس از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در انتها، کیک را با برش های نارنگی تزئین کرده و سرو می کنیم.