۱۰ روز پیش

نکات و دستور پخت پاستا بادمجان به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پاستا بادمجان به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

پاستای بادمجان یکی از غذاهای سنتی و بومی کشور ایتالیا محسوب می‌شود که با ترکیب انواع مواد غذایی متنوع تهیه می‌گردد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار، علاوه بر طعم منحصر به فرد، از نظر ارزش غذایی نیز دارای اهمیت فراوانی است. در ادامه با دنبال کردن آموزش گام به گام و کامل طرز تهیه پاستای بادمجان در وبلاگ کدبانو، می‌توانید این غذای اصیل ایتالیایی را به طور دقیق و حرفه‌ای در منزل خود طبخ نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پاستا۱ بسته
پوره گوجه فرنگی۱ لیوان
بادمجان۴ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۴ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
مرزهکمی
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا و آویشنبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

پاستا بادمجان به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پاستای بادمجان مجلسی، ابتدا بادمجان‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و درون یک کاسه حاوی آب نمک قرار می‌دهیم. گرفتن پوست بادمجان‌ها اختیاری است و می‌توانیم این کار را انجام دهیم یا نه.

مرحله 2

پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، بادمجان‌ها را آبکشی کرده و درون آبکش می‌ریزیم تا آب اضافی خارج شود. سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و همراه با کمی روغن درون یک تابه مناسب می‌ریزیم.

مرحله 3

در ادامه، تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را تفت می‌دهیم تا سبک و شیشه‌ای شود. سپس سیرها را پوست گرفته و درون تابه رنده می‌کنیم. پس از آن، سیر و پیاز را یک دقیقه دیگر تفت می‌دهیم.

مرحله 4

حال بادمجان‌ها و پوره گوجه فرنگی را به تابه افزوده و کمی تفت می‌دهیم تا سرخ شوند. پس از تبخیر آب اضافی درون تابه، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و چند دقیقه تفت می‌دهیم تا کاملا سرخ و خوشرنگ شود.

مرحله 5

سپس مقداری آویشن، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و چند دقیقه دیگر مواد را تفت می‌دهیم تا عطر خوش ادویه‌ها خارج شود. در نهایت تابه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم.

مرحله 6

در این مرحله، یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب جوش بیاید. سپس ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن به آب جوش اضافه می‌کنیم و پاستا را به قابلمه می‌افزاییم.

مرحله 7

پس از ۱۰ دقیقه پخت اولیه پاستا، ۱ فنجان از آب پاستا را برداشته و پاستا را آبکش کرده و مجددا درون همان قابلمه می‌ریزیم. سپس مخلوط بادمجان را به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله 8

در ادامه، ۱ فنجان آب پاستا را به همراه دو قاشق غذاخوری روغن به قابلمه اضافه کرده و به آرامی هم می‌زنیم. سپس مرزه را اضافه کرده و هم زدن پاستا را تا زمانی که آب آن تبخیر شود ادامه می‌دهیم.

مرحله 9

در نهایت، طعم پاستا را چشیده و در صورت نیاز مقداری نمک و ادویه اضافه می‌کنیم. سپس پاستا را درون ظرف مورد نظر ریخته و با سبزیجات معطر تزیین می‌کنیم. در نهایت مقداری آب لیمو ترش روی آن ریخته و سرو می‌کنیم.