۱۰ روز پیش

نکات و دستور پخت شیرینی برژنی فرانسوی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی برژنی فرانسوی با طعمی بی نظیر

شیرینی برژنی یکی از انواع شیرینی های سنتی و رایج در فرهنگ آشپزی فرانسوی محسوب می شود. این شیرینی ساده اما لذیذ، با طیف گسترده ای از طعم های مختلف تهیه و عرضه می گردد. طرفداران این شیرینی خوشمزه می توانند با مطالعه دقیق و پیروی از مراحل آموزش کامل و جزئی آن در وبلاگ کدبانو، این شیرینی خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه نمایند. این آموزش قدم به قدم، راهنمای مفیدی برای آشنایی و فراگیری نحوه تهیه شیرینی برژنی خواهد بود.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱۲۰ گرم
شکر۶۰ گرم
شیر۴۵ میلی لیتر
روغن صاف قنادی و کره۸۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر پسته و پودر نارگیلبه مقدار کافی

شیرینی برژنی فرانسوی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی برژنی به روش فرانسوی، ابتدا کره و روغن قنادی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. سپس کره و روغن را در یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی به مدت 3 تا 4 دقیقه هم می زنیم تا یکدست شوند. پس از گذشت این زمان، کاسه را دور گیری کرده و مجددا هم می زنیم.

مرحله 2

زمانی که مخلوط کره کاملا پوک شد، هم زدن را متوقف می کنیم. سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر، وانیل و شیر در یک کاسه جداگانه ریخته و با همزن برقی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. حال مخلوط تخم مرغ را به مخلوط کره اضافه کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک ریخته و 3 مرتبه الک می کنیم، سپس طی 3 مرتبه به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله 3

مایه شیرینی را با لیسک هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شده و یک خمیر چسبناک حاصل شود. سپس فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر شیرینی را درون قیف با سر ماسوره ساده ریخته و پس از آن با فاصله از هم درون سینی فر پایپ می کنیم. همچنین مخلوط پودر پسته و پودر نارگیل را آماده می کنیم.

مرحله 4

مقداری از مخلوط پودر پسته و پودر نارگیل را به صورت پخش روی شیرینی ها ریخته و با پشت قاشق به آرامی فشار می دهیم تا به خمیر بچسبند. سپس سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت 10 تا 15 دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. زمانی که اطراف شیرینی ها کاملا طلایی و خوشرنگ شد، سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله 5

در نهایت بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند و پس از آن از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. سپس شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم.