۱۱ روز پیش

نکات و دستور پخت بیسکویت دارچینی به روش خانگی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت بیسکویت دارچینی به روش خانگی و طعمی بی نظیر

بیسکویت دارچینی یکی از محبوب‌ترین انواع بیسکویت در سطح بین‌المللی است که به طور سنتی همراه با نوشیدنی‌های گرم میل می‌شود. این بیسکویت‌های خوشمزه و معطر به دلیل ترکیب طعم‌های دلپذیر دارچین و خواص ارزشمند آن، بسیار مورد توجه مشتریان قرار دارند. در ادامه، با مطالعه آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت دارچینی در وبلاگ کدبانو می‌توانید مهارت‌های خود را در تهیه این شیرینی‌های خوشمزه ارتقا دهید و لذت بردن از آن‌ها را در کنار نوشیدنی‌های داغ تجربه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد قنادی۱٫۵ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکر⅓ لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
پودر دارچین½ قاشق چایخوری

بیسکویت دارچینی به روش خانگی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه بیسکویت دارچینی خوشمزه، ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم تا به خوبی داغ شود.

مرحله 2

سپس، تخم مرغ را همراه با شکر و پودر دارچین در یک کاسه مناسب ترکیب کرده و به مدت ۵ دقیقه با همزن دستی یا برقی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله 3

پس از آنکه ترکیب تخم مرغ پفکی و حجیم شد، روغن مایع را اضافه کرده و به مدت چند ثانیه دیگر هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند. سپس، آرد را دو تا سه بار الک می کنیم.

مرحله 4

در ادامه، آرد را با بکینگ پودر ترکیب کرده و یک لیوان از این ترکیب را به مواد درون کاسه اضافه می کنیم. سپس، مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم درون کاسه جمع شود.

مرحله 5

حال، باقیمانده آرد را به تدریج به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر دیگر به دست نچسبد. پس از اینکه خمیر آماده شد، آن را به سطح کار منتقل کرده و با وردنه به صورت یکدست باز می کنیم.

مرحله 6

سپس، با کاتر دلخواه قالب می زنیم و خمیرهای قالب زده شده را درون سینی پوشانده با کاغذ روغنی روی طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله 7

در نهایت، بیسکویت ها را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در فر می پزیم و پس از خارج کردن سینی از فر، بیسکویت ها را درون ظرف مورد نظر می چینیم.