۱۱ روز پیش

نکات و دستور پخت املت اسپانیایی مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت املت اسپانیایی مجلسی با طعمی بی نظیر

املت اسپانیایی به عنوان یکی از انواع صبحانه های سنتی و محبوب کشور اسپانیا شناخته می شود. این غذای خوشمزه با استفاده از مجموعه ای متنوع از مواد اولیه تهیه می گردد. در ادامه، با پیروی از دستورالعمل های مرحله به مرحله و جزئیات کامل، خواننده می تواند نحوه درست کردن این املت لذیذ اسپانیایی را به طور کامل فرا گیرد و از طعم و مزه منحصربه فرد آن لذت ببرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوجه فرنگی۶ عدد
تخم مرغ۴ عدد
شیر½ استکان
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
سیر۲ حبه
پیازچه و جعفری۱ دسته متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

املت اسپانیایی مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه یک املت اسپانیایی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا باید پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و آنها را به صورت ورقه ای خرد کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و مقداری کره یا روغن به آن اضافه می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله، گوجه فرنگی ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی آنها کشیده شود. همزمان، مقداری نمک را به صورت پخش روی گوجه فرنگی ها می ریزیم و آنها را به صورت یکدست در کف تابه می چینیم.

مرحله 3

سپس، تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال یا همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت یکدستی پیدا کنند. سپس، شیر را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 4

در ادامه، سیر را رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم. همچنین، پیازچه و جعفری را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه پنیر پیتزا به کاسه می افزاییم و مواد را مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله 5

حال، مخلوط تخم مرغ را روی گوجه فرنگی ها می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا تخم مرغ بپزد. پس از اینکه تخم مرغ خودش را گرفت، درب تابه را باز می کنیم و املت را به صورت برعکس درون تابه بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله 6

در نهایت، املت را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و به صورت دلخواه برش زده و به همراه نان سرو می کنیم.