۱۱ روز پیش

نکات و دستور پخت نودل سبزیجات به روش فوری با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت نودل سبزیجات به روش فوری با طعمی بی نظیر

نودل سبزیجات یکی از انواع نودل‌های پرطرفدار و مغذی است که به ویژه برای افراد با رژیم غذایی گیاهی بسیار مناسب می‌باشد. این غذای ساده و سریع الطبخ را می‌توان با انواع سبزیجات تازه و متنوع طبخ نمود و از خواص تغذیه‌ای آن بهره برد. طرز تهیه نودل سبزیجات به گونه‌ای است که امکان آماده‌سازی آن به سرعت و به آسانی فراهم می‌شود. در ادامه، با پیروی از مراحل آموزش‌داده شده در وبلاگ آموزشی کدبانو، می‌توانید با نحوه تهیه این غذای مقوی و خوشمزه آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
نودل۲ بسته
سینه مرغ ( اختیاری)۱ عدد
کدو۱ عدد
هویج۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
بادمجان کوچک۱ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۳ حبه
سویا سس۶ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه و نمکنصف قاشق چای خوری
کره۵۰ گرم

نودل سبزیجات به روش فوری با طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا بادمجان را تمیز بشویید و به سلیقه خود می‌توانید پوست آن را بگیرید یا به شکل نواری و باریک برش بزنید و در ظرفی بریزید. سپس کدو را هم تمیز بشویید و به شکل نواری و در اندازه بادمجان‌ها خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله 2

هویج را بشویید و پوست آن را بگیرید و به شکل نواری و باریک برش بزنید و کنار بگذارید. به دلخواه و سلیقه خود می‌توانید یک فلفل دلمه‌ای سبز، زرد یا قرمز را هم تمیز بشویید و به شکل نواری و باریک برش بزنید و در ظرفی بریزید.

مرحله 3

سپس سینه مرغ را هم به شکل نواری برش بزنید، بعد پیاز را به شکل خلالی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، سپس پیازها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شوند و بعد کدوها را در تابه بریزید.

مرحله 4

وقتی کمی تفت دادید بادمجان‌ها را اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید و بعد هویج و فلفل دلمه‌ای را هم بریزید تا کمی تفت داده شوند. وقتی سبزیجات کمی نرم شدند مرغ‌ها را اضافه کنید و خوب سرخ کنید تا همه قسمت‌های آن طلایی شود.

مرحله 5

بعد از این که مخلوط مواد کمی سبک شدند کره را به ترکیب اضافه کنید تا ذوب شود و طعم آن با همه مواد مخلوط شود و بعد نمک و فلفل سیاه و پودر سیر یا سیر تازه و رنده شده را بریزید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها کامل در مخلوط پخش شود.

مرحله 6

سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید و بعد نودل‌ها را در آن بریزید و اجازه دهید تا تقریبا با مدت ۴ دقیقه بجوشد و بعد آبکش کنید. بعد از این که آب اضافی آن‌ها کشیده شد در تابه سبزیجات بریزید.

مرحله 7

بعد کمی نودل‌ها را تفت دهید و با همه مواد مخلوط کنید و سپس سس سویا را روی آن‌ها بریزید و هم بزنید تا با همه مواد ترکیب شود. بعد تابه را از روی حرارت بردارید و نودل سبزیجات را در ظرف مناسب بکشید و مقداری سس روی آن بریزید.

مرحله 8

در آخر نودل سبزیجات را با چند برگ نعناع و ریحان و گشنیز تازه تزئین کنید و همراه با سالاد، ترشی، ماست موسیر و انواع دورچین به عنوان یک غذای ساده و خوش طعم سرو کنید.