۱۳ روز پیش

نکات و دستور پخت حلوای سه آرد مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت حلوای سه آرد مجلسی با طعمی بی نظیر

حلوای سه آرد یکی از حلوهای مجلسی و سنتی ایرانی است که از ترکیب سه نوع آرد متفاوت تهیه می‌شود. این شیرینی سنتی و لذیذ، ظرافت و ظرافت خاصی دارد که آن را برای مراسم و مهمانی های رسمی مناسب می‌کند. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای سه آرد را مشاهده خواهید کرد. این آموزش شامل جزئیات دقیق مواد و مراحل پخت این حلوای سنتی ایرانی است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب۲ و نیم پیمانه
شکر۲ تا ۳  پیمانه
گلاب½ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
آرد سه صفر قنادی۱ پیمانه
آرد برنج¾ پیمانه
آرد نخودچی۱ پیمانه
روغن۱ پیمانه

حلوای سه آرد مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه حلوای سه آرد ساده، ابتدا شهد حلوا را آماده می کنیم. در یک قابلمه مناسب، آب را همراه با شکر، گلاب و زعفران دم کرده و غلیظ می کنیم. سپس این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

در ادامه، شهد را هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود. توجه داشته باشید که نیازی به جوشیدن شهد نیست و فقط در حد حل شدن شکر کفایت می کند. سپس شهد را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله 3

در این مرحله، یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد سه صفر قنادی را درون الک ریخته و درون تابه الک می کنیم. سپس آرد را به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله 4

در ادامه، آرد برنج را درون الک ریخته و روی آرد سه صفر الک می کنیم. سپس مجددا به مدت 15 دقیقه تفت می دهیم. پس از آن، آرد نخودچی را درون الک ریخته و روی مخلوط آرد برنج و قنادی الک می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، مخلوط 3 آرد را مجددا به مدت 10 تا 15 دقیقه دیگر تفت می دهیم. توجه داشته باشید که به صورت مداوم هم بزنید، زیرا آرد نخودچی سریع می سوزد. پس از گذشت این زمان، مخلوط 3 آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله 6

حالا مخلوط سه آرد الک شده را مجددا درون تابه بر می گردانیم. در این مرحله، روغن را اضافه می کنیم. بسته به سلیقه، می توانید از 1 پیمانه روغن مایع یا نصف پیمانه مخلوط روغن جامد و کره سپس نصف پیمانه روغن مایع استفاده کنید.

مرحله 7

در این مرحله، روغن را کم کم به آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که بسته به جنس آرد، روغن را کم کم اضافه کنید تا حلوا چرب نشود. زمانی که حلوا کاملا لطیف و یکدست شد، آن را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله 8

حالا شهد را آرام آرام طی 3 مرحله به حلوا اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم. دقت کنید که زمانی که تمام شهد را اضافه کردید، حلوا حالت آبکی پیدا می کند که طبیعی است. در ادامه، تابه را مجددا روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله 9

در نهایت، حلوا را روی حرارت به صورت مدام هم می زنیم تا حلوا سفت شود. سپس حلوا را به روش گهواره وسط تابه جمع می کنیم و درون قیف ریخته و به شکل دلخواه درون ظرف مورد نظر پایپ می کنیم.