۱۳ روز پیش

نکات و دستور پخت کوکوی سوسیس، غذای نونی فوری و ساده!

نکات و دستور پخت کوکوی سوسیس، غذای نونی فوری و ساده!

کوکوی سوسیس یکی از انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه ای است که از سرعت تهیه و آماده‌سازی بالایی برخوردار است. این غذا به ویژه برای زمان‌هایی که امکان تهیه غذاهای پیچیده و زمان‌بر وجود ندارد، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. کوکوی سوسیس را می‌توان به روش‌های متنوعی آماده کرد که در ادامه با جزئیات مراحل تهیه آن آشنا خواهید شد. با همراهی وبلاگ آموزشی کدبانو، دستور پخت گام به گام این غذای خوشمزه را فرا خواهید گرفت.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سوسیس کوکتل۳ عدد
سیب زمینی آب پز متوسط۳ عدد
تخم مرغ۱ عدد
پیاز کوچک۱ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاه و آویشننوک قاشق چای خوری
پاپریکابه مقدار لازم
پودر سیربه مقدار لازم

کوکوی سوسیس، غذای نونی فوری و ساده!

مرحله 1

برای تهیه کوکوی سوسیس خوشمزه، ابتدا سیب زمینی‌ها را داخل یک قابلمه بریزید و مقداری آب به آن‌ها اضافه کنید. سپس روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا سیب زمینی‌ها به مدت تقریبا ۴۵ دقیقه بپزند و بافت آن‌ها نرم شود. پس از آن، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 2

بعد از این که سیب زمینی‌ها در دمای محیط کمی خنک شدند، آن‌ها را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید. سپس سوسیس‌ها را نیز با رنده ریز رنده کرده و به سیب زمینی‌های رنده شده اضافه کنید. با هم ترکیب کنید تا بافت یکدست و صاف شود.

مرحله 3

پیاز را پوست بگیرید، بشویید و با رنده ریز رنده کنید. آب پیاز را بگیرید و به ترکیب سوسیس و سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. هم بزنید تا بافت مخلوط تشکیل شود.

مرحله 4

سپس یک تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ کاملاً به خورد مواد برود. بعد از آن، مقداری نمک، فلفل سیاه و به دلخواه فلفل قرمز را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله 5

مقداری زردچوبه به مخلوط اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا رنگ زردچوبه در مواد باز شود. سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان، مقداری پودر پاپریکا، پودر سیر و آویشن را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر آن‌ها در مواد پخش شود.

مرحله 6

بعد از این که همه مواد را خوب با هم مخلوط کردید و بافت صاف و یکدستی تشکیل شد، بهتر است که روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا عطر و طعم همه مواد کاملاً به خورد هم برود و مایه کوکوی سوسیس کاملا جا بیفتد.

مرحله 7

سپس در یک تابه مقداری روغن مایع بریزید و تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود. بعد از آن، مقداری از مایه کوکو را بردارید و با دست آن را فرم دهید، سپس داخل روغن داغ سرخ کنید تا کاملا طلایی رنگ و مغز پخت شود.

مرحله 8

وقتی که یک طرف کوکوها طلایی و سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم خوب سرخ شود. بعد از آن، کوکوها را از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف مناسب قرار دهید. سپس کوکوها را با چند برگ نعنا و شوید و ریحان تازه تزئین کنید.

مرحله 9

در این فاصله که کوکوها را آماده می‌کنید، می‌توانید مقداری برنج را که پخته‌اید در ظرف مناسب بکشید. در آخر، کوکوی سوسیس را به عنوان یک غذای خوش طعم همراه با برنج زعفرانی یا نان تازه، گوجه، خیارشور، سبزی خوردن، سس و انواع دورچین سرو کنید.