۱۳ روز پیش

نکات و دستور پخت سیب زمینی شکم پر مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سیب زمینی شکم پر مجلسی با طعمی بی نظیر

سیب زمینی شکم پر یکی از انواع محبوب و گسترده غذاهای بین المللی است که با استفاده از طیف متنوعی از مواد اولیه و روش های آماده سازی متفاوت تهیه می گردد. این غذای خوشمزه و پر طرفدار، از ترکیب سیب زمینی پخته شده با مواد پرکننده متنوع همچون گوشت چرخ کرده، سبزیجات، پنیر و سایر افزودنی های خوشمزه تشکیل می شود. در ادامه با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه این غذای لذیذ را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب‌ زمینی۶ عدد
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
قارچ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی۱۰۰ گرم
پیازچه۵۰ گرم
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
نمک و ادویه گوشتبه مقدار کافی
فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

سیب زمینی شکم پر مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سیب زمینی شکم پر خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم. سپس بدون جدا کردن پوست آنها، سیب زمینی ها را درون یک قابلمه حاوی آب قرار داده و روی حرارت متوسط می گذاریم.

مرحله 2

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا کمی پخته شوند. پس از گذشت این زمان، سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده، سپس با چاقو تیز حدود یک سوم سیب زمینی ها را برش می زنیم.

مرحله 3

در ادامه با کمک قاشق کوچک درون سیب زمینی ها را خالی می کنیم. حالا به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 4

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

مرحله 5

در این مرحله مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و ادویه گوشت به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین رفته و سرخ شوند. در ادامه قارچ و فلفل دلمه ای را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله 6

حالا قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت داده، سپس اجازه می دهیم آب میان بافتی قارچ کاملا تبخیر شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله 7

در این مرحله پیازچه را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر پیازچه به خورد مواد میانی برود. حالا خرده سیب زمینی ها را که خارج کردیم به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله 8

در صورت تمایل می توانید مواد میانی را با رب گوجه فرنگی طعم دار کنید. در این مرحله مقدار کمی از مواد میانی را درون سیب زمینی ها ریخته و روی آنها را با پنیر پیتزا می پوشانیم و این مراحل را چندین مرتبه تکرار می کنیم.

مرحله 9

حالا سیب زمینی های شکم پر را درون سینی فر می گذاریم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا پنیر پیتزا کاملا ذوب شود.

مرحله 10

پس از گذشت این زمان، در صورت نیاز گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۳ دقیقه گریل شوند تا روی پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت سیب زمینی ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان