۱۴ روز پیش

نکات و دستور پخت کلاب مرغ به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کلاب مرغ به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

کلاب مرغ یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین گزینه های فینگر فود در مجالس و مهمانی های رسمی و مجلل است. این غذای خوشمزه و جذاب که از مرغ تهیه می شود، به دلیل طعم بی نظیر، ظاهر چشمگیر و سرو آسان، گزینه ایده آلی برای پذیرایی از مهمانان در رویدادهای مختلف محسوب می گردد. در ادامه با جزئیات کامل مراحل آماده سازی و طبخ کلاب مرغ در وبلاگ کدبانو همراه شوید تا بتوانید این غذای خوشمزه و جذاب را به بهترین شکل ممکن در منزل یا محل مهمانی تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
خیارشور۳ عدد متوسط
مغز گردو۱ پیمانه
سبزیجات معطر تازه۱ پیمانه
نان تستبه تعداد کافی
سس مایونز۳ قاشق غذاخوری
ماست خامه ای۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
سس مایونزبه مقدار کافی
پودر گردوبه مقدار کافی

کلاب مرغ به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کلاب مرغ خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و به اندازه ای که سینه مرغ را بپوشاند، آب به قابلمه اضافه می کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سینه مرغ به مدت 1 ساعت در آب جوش بماند و کاملا پخته شود.

مرحله 2

در این مرحله، سبزیجات معطر (پیازچه، جعفری و کمی شوید) را شسته و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن ها خارج شود. همچنین خیارشور و مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله 3

زمانی که سینه مرغ کاملا آب پز شد، آن را از قابلمه خارج کرده و به صورت خیلی نازک ریش ریش می کنیم. سپس سبزیجات را به صورت ریز خرد کرده و به همراه سینه مرغ به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 4

برای تهیه سس کلاب، سس مایونز را به همراه ماست خامه ای در یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند. سپس آب لیمو ترش تازه را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 5

حالا سس را به کاسه حاوی مواد کلاب مرغ اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه، لبه های نان تست را جدا کرده و به صورت مثلث برش می زنیم.

مرحله 6

سپس مقداری از مواد کلاب را روی نان تست می ریزیم، سپس یک نان تست دیگر روی آن قرار داده و کمی فشار می دهیم تا به هم بچسبند. خط اتصال نان ها را با مقداری سس مایونز رومال می کنیم.

مرحله 7

در نهایت، قسمت های آغشته به سس مایونز را درون پودر گردو فرو برده و خارج می کنیم. سپس کلاب ها را درون ظرف مورد نظر می چینیم و به دلخواه با گوجه گیلاسی و جعفری تازه تزیین می کنیم.