۱۴ روز پیش

نکات و دستور پخت کیتو مرغ به روش ایتالیایی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیتو مرغ به روش ایتالیایی با طعمی بی نظیر

کیتوی مرغ یکی از غذاهای مشهور و محبوب در میان آشپزهای ایتالیایی است که با تنوع بسیار در دستورات و ترکیبات آماده می‌گردد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار با استفاده از مواد اولیه متنوع و فرایندهای آماده‌سازی متفاوت، به انواع متعددی تهیه می‌شود. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه و پخت کیتوی مرغ به شکل مرحله به مرحله و جزئیات دقیق، همراه وبلاگ کدبانو باشید تا راهنمایی‌های کاربردی و جامعی در این زمینه دریافت کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۵۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱ لیوان
ریحان۲ قاشق غذاخوری
جعفری۲ قاشق غذاخوری
پیازچه۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
پودر سوخاری۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ قاشق چایخوری
نمک، پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی

کیتو مرغ به روش ایتالیایی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیتو مرغ به روش ایتالیایی، ابتدا جعفری را به همراه پیازچه و ریحان می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. سپس سبزیجات را روی تخته گوشت خرد می کنیم و به صورت ریز خرد می نماییم. همچنین سینه مرغ را نیز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با سبزیجات در یک کاسه مناسب ترکیب می نماییم. پس از آن، پنیر پیتزا و پودر سوخاری را به مخلوط سینه مرغ و سبزیجات اضافه می کنیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، پوست سیر را جدا کرده، شسته و با دندانه های ریز رنده می کنیم. سپس سیر رنده شده را به همراه تخم مرغ، نمک، پاپریکا و زردچوبه به مخلوط سینه مرغ و سبزیجات اضافه نموده و کاملا ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله 3

سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم تا گرم شود. سپس 1 قاشق غذاخوری از مخلوط کیتو مرغ را برداشته و درون تابه می ریزیم. با قاشق، کیتوی مرغ را درون تابه فرم می دهیم و اجازه می دهیم یک طرف آن کاملا سرخ شود. پس از آن، آن را برگردانده و طرف دیگر را نیز سرخ می کنیم.

مرحله 4

تمام مایه کیتو را به همین صورت سرخ کرده و سپس از تابه خارج نموده و با دستمال حوله ای روغن اضافی را می گیریم. در نهایت، غذا را در ظرف مورد نظر چیده و همراه با سس دلخواه سرو می نماییم.