۱۵ روز پیش

نکات و دستور پخت نان انگلیسی برای صبحانه با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت نان انگلیسی برای صبحانه با طعمی بی نظیر

نان انگلیسی به عنوان یکی از انواع نان های ساده و محبوب در سطح بین‌المللی، معمولاً برای وعده‌های صبحانه و ساندویچ‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع نان با طعم خوش و بافت نرم خود، از محبوبیت زیادی در میان مردم برخوردار است. در ادامه با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش مرحله‌به‌مرحله و کامل نحوه تهیه نان انگلیسی را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر ولرم۱۵۰ گرم
خمیر مایه فوری۱٫۵ قاشق چایخوری
آرد سفید۲ پیمانه
شکر۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
کره۱۵ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری

نان انگلیسی برای صبحانه با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه نان انگلیسی ساده، ابتدا شیر ولرم را با خمیر مایه فوری در یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم. سپس تخم مرغ و کره هم دمای محیط را به مخلوط اضافه و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله، آرد و نمک را به مخلوط اضافه می کنیم و ابتدا با لیسک یا قاشق چوبی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. سپس با دست شروع به ورز دادن خمیر می کنیم تا بافت خمیر کاملا صاف و منسجم شود.

مرحله 3

توجه داشته باشید که بافت خمیر باید نرم و لطیف باشد. اگر خمیر بیش از حد سفت شد، کم کم شیر اضافه کرده و ورز می دهیم تا بافت خمیر نرم و لطیف شود. بهتر است خمیر کمی چسبندگی داشته باشد.

مرحله 4

پس از ورز دادن خمیر به مدت 5 تا 8 دقیقه، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در محیطی نسبتا گرم قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند. پس از یک ساعت، خمیر را از کاسه خارج می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، سطح کار را کمی آردپاشی می کنیم و خمیر را با وردنه به قطر یک سانتی متر باز می کنیم. سپس با کاتر گرد یا دهانه یک کاسه کوچک، خمیر را قالب می زنیم و روی خمیرهای قالب زده را با پارچه تمیز می پوشانیم.

مرحله 6

حالا اجازه می دهیم خمیرهای قالب زده شده 10 تا 15 دقیقه استراحت کنند تا کمی حجیم شوند. در ادامه، سمت گریل تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله 7

با برس یا اسپری کمی روغن روی سطح تابه می مالیم و سپس خمیرهای قالب زده شده را روی تابه می چینیم. هنگام انتقال خمیرها به تابه، باید مراقب باشیم که شکل ظاهری آنها خراب نشود.

مرحله 8

پس از 3 تا 4 دقیقه، نان ها را برمی گردانیم تا سمت دیگرشان نیز بپزد. پس از اینکه هر دو سمت نان ها رنگ گرفت، آنها را از تابه خارج کرده و روی پارچه می چینیم تا خنک شوند. سپس با مواد دلخواه سرو می کنیم.