۱۵ روز پیش

نکات و دستور پخت پودینگ خرما به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پودینگ خرما به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

پودینگ خرما یک دسر بین المللی و پرطرفدار است که با دستورالعمل های متنوعی تهیه می شود. این دسر مقوی و خوش طعم، از جایگاه ویژه ای در میان علاقه مندان به شیرینی های سنتی و بین المللی برخوردار است. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می توانید آموزش گام به گام و کامل طرز تهیه پودینگ خرما را مشاهده نمایید. این آموزش به صورت مفصل و با جزئیات کامل ارائه خواهد شد تا بتوانید این دسر خوشمزه را به خوبی در منزل آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
خرما۱۸ عدد
شیر۲ پیمانه
نشاسته ذرت۵ قاشق غذاخوری سرپر
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
مخلوط پودر هل و پودر دارچینبه مقدار کافی

پودینگ خرما به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پودینگ خرمایی خوشمزه و سرشار از مزایای تغذیه ای، ابتدا باید پوست و هسته های خرماها را جدا کرد. سپس خرماها را درون غذاساز یا میکسر قرار داده و مخلوط می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، مقداری از شیر را به نشاسته ذرت اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا نشاسته ذرت حل شود. سپس مابقی شیر را به غذاساز یا میکسر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مخلوط شیر و خرما یکدست شود. این مخلوط را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله 3

حال مخلوط شیر و نشاسته ذرت را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله 4

زمانی که مایه پودینگ به غلظت مطلوب رسید، خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خامه درون مایه پخش شود. سپس وانیل و پودر دارچین را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله 5

در ادامه، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و پودینگ را داغ درون ظرف مورد نظر می ریزیم. اجازه می دهیم پودینگ در دمای محیط بماند تا رویه ببندد، سپس روی آن را با پودر دارچین و گل محمدی تزیین می کنیم.

مرحله 6

بنا به سلیقه می توانید پودر کاکائو را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنید تا پودینگ شکلاتی داشته باشید. در نهایت پودینگ خرما را بسته به نوع ذائقه به صورت گرم یا سرد سرو می کنیم. نوش جان