۱۶ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک هندوانه ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک هندوانه ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

کیک هندوانه ای یکی از انواع کیک های لذیذ و مجلسی محسوب می شود که به مناسبت جشن شب یلدا بسیار مناسب و پرطرفدار است. این کیک خوش طعم و رنگارنگ با ترکیب بی نظیر طعم هندوانه و خمیر کیک، جلوه ای زیبا و دلچسب به سفره های شب یلدا می بخشد. برای آشنایی با نحوه تهیه کیک هندوانه ای به شکل کامل و مرحله به مرحله، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ لیوان
شیر¾ لیوان
شکر۱  لیوان
روغن مایع½ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
بیکینگ‌ پودر۱ قاشق چایخوری سرپر
وانیل۱ قاشق چایخوری
رنگ ژله ای سبز و قرمزبه مقدار کافی

کیک هندوانه ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک هندوانه‌ای خوشمزه و سئو‌دوستانه، ابتدا باید حرارت را روی شعله ملایم قرار داد و اجازه داد تا کاملاً گرم شود. سپس تخم مرغ‌ها را همراه با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه با همزن برقی با دور تند هم زد تا مخلوط کرم‌رنگ و کشداری به دست آید. در ادامه، شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه هم زد.

مرحله 2

سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و 3 بار الک کرد، سپس به دو مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم زد تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در صورت نیاز، می‌توان مایه کیک را با دور کند همزن برقی به مدت 30 ثانیه هم زد تا گلوله‌های آرد کاملاً باز شوند.

مرحله 3

سپس مایه کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و به یکی از آن‌ها رنگ خوراکی قرمز اضافه کرد و با لیسک هم زد تا مایه کیک قرمز شود. در ادامه، دو‌سوم مایه کیک باقی‌مانده را جدا کرده و به آن رنگ سبز اضافه کرد و هم زد تا رنگ درون مایه کیک پخش شود. یک‌سوم باقی‌مانده مایه کیک نیز بی‌رنگ باقی ماند.

مرحله 4

در این مرحله، یک تابه مناسب را با کاغذ روغنی پوشانده و دیواره‌های آن را با روغن مایع چرب کرد. سپس مایه سبز‌رنگ را در تابه ریخته و تابه را چند بار محکم روی سطح کار کوبید تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه، مایه بی‌رنگ را در مرکز مایه سبز‌رنگ ریخته و بلافاصله مایه قرمز را در مرکز مایه سبز‌رنگ ریخت.

مرحله 5

بدون تکان دادن تابه، درب آن را با دمکنی پوشانده و روی شعله ملایم قرار داد تا کیک به مدت 1 ساعت بپزد. پس از این زمان، برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج کرد. اگر مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملاً پخته است.

مرحله 6

در نهایت، اجازه داده شد تا کیک کاملاً خنک شود، سپس از تابه خارج کرده و کاغذ روغنی را از آن جدا کرد. در نهایت، کیک را با شکلات چیپسی تزیین کرد. توجه داشته باشید که رنگ این نوع کیک درون فر تیره می‌شود.