۱۶ روز پیش

نکات و دستور پخت پاپ کورن مرغ به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پاپ کورن مرغ به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

پاپ کورن مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در سطح بین المللی است که شباهت چشمگیری با چیکن سوخاری دارد. این غذای خوشمزه و محبوب، با استفاده از قطعات مرغ که به روش کنسرو شده و پوشش سرخ کردنی خاص پخته می‌شوند، تهیه می‌گردد. جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاپ کورن مرغ، خواننده گرامی می‌تواند به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نماید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
نشاسته سیب زمینی½ پیمانه
زنجبیل۲ قاشق غذاخوری
سس سویا۲ قاشق غذاخوری
روغن کنجد۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
ران مرغ۳ عدد
سیر۳ حبه
روغن مایعبه مقدار کافی

پاپ کورن مرغ به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پاپ کورن مرغ خوشمزه و سبک، ابتدا ران مرغ را می شوییم و به صورت تکه های مکعبی کوچک خرد می کنیم. سپس پوست سیر را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده می کنیم. همچنین پوست زنجبیل را جدا کرده و به صورت ریز رنده می کنیم. این مواد را به همراه تکه های ران مرغ در یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، سس سویا، روغن کنجد و شکر را به مخلوط مرغ اضافه کرده و با دست ماساژ می دهیم تا مرغ کاملا مزه دار شود. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله 3

پس از استراحت، نشاسته سیب زمینی را به مخلوط مرغ اضافه کرده و دوباره با دست ترکیب می کنیم. سپس در یک تابه مناسب روی حرارت متوسط روغن مایع می ریزیم تا داغ شود. نیمی از پاپ کورن ها را درون تابه قرار داده و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه سرخ می کنیم.

مرحله 4

زمانی که یک طرف پاپ کورن ها کاملا سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود. پس از سرخ شدن کامل، پاپ کورن ها را از تابه خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم. باقی مانده پاپ کورن ها را نیز به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در تابه سرخ می کنیم.

مرحله 5

در نهایت، پاپ کورن های سرخ شده را با سس دلخواه و جعفری خرد شده سرو می کنیم. این دستور پخت پاپ کورن مرغ خوشمزه و سبک را می توان به عنوان یک گزینه مناسب برای میان وعده یا پذیرایی در نظر گرفت.