۱۷ روز پیش

نکات و دستور پخت سس قارچ به روش ایتالیایی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سس قارچ به روش ایتالیایی و طعمی بی نظیر

سس قارچ به عنوان یکی از انواع محبوب و متداول سس های بین المللی شناخته می شود که به طور گسترده ای در کنار طیف وسیعی از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این سس لذیذ و پرطرفدار دارای ترکیبات متنوعی از قارچ های تازه، خامه، روغن، ادویه جات و سایر مواد افزودنی می باشد که آن را به گزینه ای مطلوب و پرکاربرد در آشپزخانه های خانگی و رستوران ها تبدیل کرده است. در ادامه، آموزش کامل و مرحله به مرحله چگونگی تهیه این سس خوشمزه را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
قارچ۲۰۰ گرم
کره۲۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
عصاره گوشت۱ عدد

سس قارچ به روش ایتالیایی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سس قارچ مخصوص، ابتدا قارچ ها را به دقت می شوییم و پوست نازک آنها را جدا می کنیم. سپس قارچ ها را در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شده و کاملا خشک شوند.

مرحله 2

پس از خشک شدن، قارچ ها را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم. سپس در یک تابه نچسب روی حرارت متوسط، کره را ذوب می کنیم.

مرحله 3

پس از ذوب شدن کره، قارچ ها را به تابه اضافه کرده و با افزایش حرارت، به تفت دادن آنها ادامه می دهیم تا کاملا سرخ شوند و آب نیندازند.

مرحله 4

در ادامه، عصاره گوشت را با خامه صبحانه در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا بافت خامه باز و یکدست شود.

مرحله 5

زمانی که قارچ ها به پخت کامل نرسیده اند، مخلوط خامه و عصاره گوشت را به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا بافت خامه روان و رقیق شود. سپس سس را به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت می دهیم.

مرحله 6

برای داشتن سس غلیظ تر، زمان تفت دادن را افزایش دهید. توجه داشته باشید که سس پس از خنک شدن سفت تر می شود. در نهایت، سس قارچ را همراه با غذای دلخواه سرو می کنیم. نوش جان