۱۷ روز پیش

نکات و دستور پخت کوکی کره ای دو رنگ، یک گزینه مناسب برای پذیرایی!

نکات و دستور پخت کوکی کره ای دو رنگ، یک گزینه مناسب برای پذیرایی!

کوکی کره‌ای دو رنگ یکی از انواع شیرینی‌های بسیار مطلوب و محبوب در میان مردم است که با بافت سبک و ترد خود لذت بخشی خاصی ارائه می‌دهد. این شیرینی به‌واسطه استفاده از خمیر با رنگ‌های متنوع، شکلی زیبا و چشم‌نواز به خود گرفته و فرایند تهیه آن نیز بسیار ساده و سریع می‌باشد. در ادامه، مخاطبان گرامی می‌توانند با مطالعه مرحله به مرحله روش تهیه کوکی کره‌ای دو رنگ در وبلاگ آموزشی کدبانو، با جزئیات کامل این دسر خوشمزه آشنا شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد همه منظوره یا سه صفر۱۲۵ گرم
کره نرم۷۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
نمک۱ پنچ
وانیل۳/۱ قاشق چای خوری

کوکی کره ای دو رنگ، یک گزینه مناسب برای پذیرایی!

مرحله 1

ابتدا مقداری کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده است را داخل یک ظرف بریزید و بعد از آن مقداری پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت تقریباً ۴ دقیقه هم بزنید تا بافت آن سبک و یکدست و رنگ آن روشن و کرمی شود.

مرحله 2

سپس کمی وانیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود و بعد زرده یک تخم مرغ را جدا کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شود و با مواد کاملاً ترکیب شود و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله 3

بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود، بعد کمی نمک را به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید سپس ترکیب آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و ابتدا با همزن دستی کمی هم بزنید تا مخلوط سفت شود.

مرحله 4

بعد از آن با لیسک آرد را با مواد کاملاً مخلوط کنید فقط به اندازه هم بزنید که آرد با مواد ترکیب شود و گلوله‌های آرد در مخلوط از بین برود بعد از این که بافت خمیر کاملاً صاف و یکدست شد خمیر تشکیل شده را داخل یک نایلون قرار دهید.

مرحله 5

برای درست کردن خمیر کاکائویی همه این مراحل را به ترتیب دوباره انجام دهید فقط در هنگام اضافه کردن آرد ۱۵ گرم از آرد را بردارید و به جای آن ۱۵ گرم پودر کاکائو به آرد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و سپس آرد را به مخلوط اضافه کنید.

مرحله 6

بعد از این که خمیر کاکائویی آماده شد خمیر را داخل یک نایلون دیگر قرار دهید سپس خمیر ساده و خمیر کاکائویی را به قطر تقریباً ۴ میلیمتر داخل نایلون پهن و صاف کنید و سپس خمیرها را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کنند.

مرحله 7

بعد از این زمان خمیرها را از یخچال بیرون بیاورید و نایلون را قیچی کنید و خمیرها را روی یک سطح صاف قرار دهید سپس با کاترهایی به شکل و اندازه دلخواه روی خمیرها را برش دهید می‌توانید از کاترهایی با شکل ماه و ستاره استفاده کنید.

مرحله 8

سپس برش‌هایی که داده‌اید را با هم جابجا کنید به طوری که خمیرها ترکیبی از برش‌های خمیر ساده و کاکائویی شود سپس با انگشت کمی سطح خمیرها را صاف کنید مثلاً یک برش هلالی ماه از خمیر ساده را در جای خالی خمیر کاکائویی قرار دهید.

مرحله 9

حالا یک خمیر ساده با ماه و ستاره‌های شکلاتی و یک خمیر شکلاتی با ماه و ستاره‌های ساده دارید، بعد از آن با وردنه مقداری سطح خمیر را صاف کنید و با یک کاتر دایره‌ای در اندازه بزرگتر از کاترهای قبلی خمیرها را به شکل دایره‌ای برش دهید.

مرحله 10

سپس در سینی فر یا قالب مورد نظر یک کاغذ نسوز قرار دهید و سپس برش‌های خمیر را با فاصله در آن بچینید بعد سینی یا قالب را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر در یخچال استراحت کند و خمیرها سفت و منسجم شوند.

مرحله 11

بعد از این زمان سینی را از یخچال بیرون بیاورید و در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر برقی را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا برش‌های خمیر به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر بپزند و آماده شوند.

مرحله 12

اگر از فر گازی برای پخت خمیرها استفاده می‌کنید دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید البته به این نکته توجه کنید که دمای فرهای مختلف با یکدیگر فرق می‌کنند پس در طول زمان پخت مراقب باشید که شیرینی‌ها نسوزند و خشک نشوند.

مرحله 13

بعد از این که شیرینی‌ها خوب پختند سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا این که شیرینی‌ها کمی سرد شوند و سپس به آرامی آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و بعد در ظرف دیگری قرار دهید تا شیرینی‌ها کاملا خنک شوند.

مرحله 14

سپس اضافه‌های خمیر را هم جمع کنید و کمی ورز دهید تا با هم مخلوط شوند و بعد خمیر را با یک وردنه روی سطح صاف پهن و باز کنید و سپس خمیر را رول کنید و داخل یک نایلون قرار دهید بعد نایلون را به مدت یک ربع در یخچال بگذارید.

مرحله 15

بعد از این که خمیر داخل یخچال کاملاً سفت و منسجم شد آن را از یخچال بیرون بیاورید و به شکل دایره‌ای و هم اندازه برش بزنید و سپس داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرها را در آن بچینید و در فر قرار دهید و اجازه دهید تا بپزند.

مرحله 16

بعد از این که کوکی‌ها با شکل‌های مختلف آماده شدند سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید روی آن‌ها مقداری عسل یا شکلات ذوب شده بمالید و با پودر پسته، پودر نارگیل و یا مغز گردوی خرد شده و خلال بادام و کنجد آن‌ها را تزئین کنید. در آخر تعدادی کوکی دو رنگ کره‌ای را داخل ظرف مناسب بچینید و این شیرینی‌های خوش طعم و لذیذ را برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید