۱۷ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک یزدی ساده به روش بازاری با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک یزدی ساده به روش بازاری با طعمی بی نظیر

کیک یزدی، به عنوان یکی از انواع محبوب و پرطرفدار کیک های سنتی ایرانی، معمولاً برای پذیرایی در مناسبت های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیک خوشمزه و پرطرفدار از جمله شیرینی‌های پرطرفداری است که در بسیاری از مناسبت‌های مذهبی و مراسم خانوادگی در میان ایرانیان مورد استقبال قرار می‌گیرد. در ادامه، با دنبال کردن راهنمای مرحله به مرحله و جزئیات کامل طرز تهیه کیک یزدی ساده در وبلاگ کدبانو می‌توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل خود نیز تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲٫۵ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
ماست۱ لیوان سرخالی
روغن مایع۱ لیوان سرخالی
پودر هل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
گلاب۳ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
کنجدبه مقدار دلخواه

کیک یزدی ساده به روش بازاری با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک یزدی بازاری ابتدا تخم مرغ ها را با شکر درون یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس با استفاده از همزن برقی، مواد را به مدت تقریبا 5 دقیقه هم می زنیم تا بافت کشدار و رنگ کرمی پیدا کنند.

مرحله 2

پس از آن، روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا روغن با سایر مواد یکدست شود. همچنین جوش شیرین را با ماست ترکیب می کنیم.

مرحله 3

سپس ترکیب ماست و جوش شیرین را به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و به مدت 1 دقیقه با همزن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه، پودر هل را همراه با گلاب و عسل به مخلوط اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه دیگر هم می زنیم.

مرحله 4

در این مرحله، فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس آرد را با بیکینگ پودر ترکیب کرده و یک بار الک می کنیم. این ترکیب را مجددا الک می کنیم.

مرحله 5

حال آرد و بیکینگ پودر را روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک آنها را از یک سمت به آرامی مخلوط می کنیم تا مایه کیک کاملا یکدست شود. برای راحتی بیشتر، مایه کیک را درون یک قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله 6

سپس کپسول های مخصوص کیک یزدی را درون قالب مافین قرار داده و مایه کیک را درون آنها می ریزیم. توجه داشته باشید که با توجه به پف زیاد کیک یزدی، باید قالب ها را تنها تا نیمه پر کنیم.

مرحله 7

در نهایت، قالب مافین را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت 20 تا 30 دقیقه می پزیم. پس از آن، قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک ها خنک شوند. سپس آنها را درون ظرف مورد نظر می چینیم.