۱۸ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک زردآلو به روش مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک زردآلو به روش مجلسی با طعمی بی نظیر

کیک زردآلو یکی از انواع کیک‌های خوش‌طعم و لذیذ است که با سادگی و سرعت بالا قابل تهیه می‌باشد. این کیک دارای بافتی اسفنجی، سبک و نرم است که آن را به یک میان‌وعده سالم و مقوی و یا یک دسر شیک برای پذیرایی تبدیل می‌کند. طرز تهیه این کیک خوشمزه به گونه‌ای است که به راحتی در دسترس همگان قرار دارد. در ادامه، وبلاگ آموزشی کدبانو مراحل کامل و مرحله به مرحله تهیه کیک زردآلو را به طور دقیق و جامع ارائه خواهد داد تا خوانندگان بتوانند با آشنایی کامل، این دسر لذیذ را در منزل خود تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
روغننصف پیمانه
ماست۴/۳ پیمانه
کره۵۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
وانیل۲/۱ قاشق چای خوری
زرد آلوبه مقدار لازم

کیک زردآلو به روش مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای طرز تهیه کیک زردآلو ابتدا قالب با سایز ۲۰ در ۲۳ سانتی‌متر را با کره چرب کنید و مقداری آرد داخل آن بپاشید و سپس قالب را در فریزر قرار دهید. سپس کره را داخل یک ظرف بریزید و روغن مایع را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله 2

سپس شکر را به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود و بافت یکدست و کرم رنگی تشکیل شود. بعد تخم مرغ‌ها را یکی یکی به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج و یکدست شوند.

مرحله 3

بعد وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و مخلوط را به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد. سپس ماست را که به دمای محیط رسیده به مخلوط مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید.

مرحله 4

سپس آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید. بعد دوباره ترکیب آرد را الک کنید تا یکدست شود و سپس کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله 5

بعد قالب کیک را از داخل یخچال بیرون بیاورید و مخلوط مواد را داخل آن بریزید و سپس آلوها را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند از وسط نصف کنید و هسته آنها را بیرون بیاورید و روی مایع کیک به شکل دلخواه و مقدار مناسب بچینید.

مرحله 6

زردآلوها را به طوری روی کیک بچینید که قسمت گوشتی آن رو به بالا باشد تا در مایع کیک ته نشین نشوند و سپس چند بادام هم به دلخواه و سلیقه خودتان روی مایه کیک بچینید و بعد قالب کیک را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله 7

سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت تقریباً ۴۰ دقیقه در فر بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود. مدت زمان پخت بستگی به سایز قالب و دمای فر دارد و ممکن است مقداری کمتر و یا بیشتر لازم باشد.

مرحله 8

در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک از بین نرود و بعد از آن با یک سیخ چوبی تست کنید به طوری که سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید. اگر از مواد کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک آماده و خوب پخته است.

مرحله 9

سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کیک سرد شود و بعد با یک چاقو لبه‌های کیک را از قالب جدا کنید و آن را به آرامی از داخل قالب بیرون بیاورید تا کیک پودر نشود و سپس آن را در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله 10

بعد به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری عسل یا شکلات ذوب شده روی کیک بریزید و پخش کنید و سپس با پودر پسته و مغز گردو خرد شده و یا چند برش حلقه‌ای زردآلو روی کیک را تزئین کنید و سپس کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. بعد یک برش از کیک زردآلو را داخل ظرف مناسب قرار دهید و این دسر خوش طعم و شیک را همراه با چای خوش عطر برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.