۱۸ روز پیش

نکات و دستور پخت سیب زمینی با سس قارچ رستورانی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سیب زمینی با سس قارچ رستورانی و طعمی بی نظیر

سیب زمینی با سس قارچ یکی از انواع خوراک های پرطرفدار و بین المللی است که به عنوان یک پیش غذای لذیذ و خوش طعم شناخته می شود. این غذای خوشمزه با ترکیب سیب زمینی های پخته شده و سس کرمی قارچ، طعم و بافت منحصر به فردی پیدا می کند. در ادامه با وبلاگ کدبانو همراه شوید تا مراحل کامل و گام به گام طرز تهیه این غذای خوشمزه را به طور دقیق مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۳ عدد بزرگ
قارچ۲۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
آرد سفید۲ قاشق سوپخوری
شیر۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی

سیب زمینی با سس قارچ رستورانی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سیب زمینی با سس قارچ خوشمزه، ابتدا سیب زمینی ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم. سپس، سیب زمینی ها را به صورت خلالی در سایز بزرگ خرد می کنیم. برای از بین بردن نشاسته، سیب زمینی ها را با آب سرد می شوییم.

مرحله 2

در مرحله بعد، سیب زمینی ها را در یک قابلمه حاوی آب ریخته و مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه می کنیم. سپس، قابلمه را روی حرارت قرار داده تا به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشد. زمان پختن سیب زمینی ها به قطر آنها بستگی دارد و در صورت داشتن سایز درشت، 2 دقیقه کافی است.

مرحله 3

پس از پختن، سیب زمینی ها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آنها کاملا کشیده شود. سپس، در یک تابه مناسب مقداری روغن داغ می کنیم و سیب زمینی ها را به آن اضافه می کنیم. با حرارت ملایم، سیب زمینی ها را به خوبی تفت داده تا سرخ شوند.

مرحله 4

برای تهیه سس قارچ، ابتدا کره را در یک قابلمه ذوب کرده و آرد را به آن اضافه می کنیم. پس از تفت دادن آرد تا بوی خامی آن گرفته شود، شیر را به تدریج به قابلمه اضافه می کنیم. سپس، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را به سس اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، قارچ را به صورت ورقه ای خرد کرده و در یک تابه جداگانه با مقداری کره با حرارت زیاد تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و آب نیندازد. سپس، قارچ را به قابلمه حاوی سس اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله 6

در نهایت، سیب زمینی های سرخ شده را در ظرف مورد نظر ریخته و سس قارچ را به صورت پخش روی آنها می ریزیم. در آخر، مقداری پودر آویشن روی غذا می ریزیم و آن را به صورت گرم سرو می کنیم.