۱۸ روز پیش

نکات و دستور پخت سیب زمینی کنتاکی، یک پیش غذای رستورانی

نکات و دستور پخت سیب زمینی کنتاکی، یک پیش غذای رستورانی

سیب زمینی کنتاکی به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اقلام میان‌وعده‌ها و پیش‌غذاهای مطبوع و لذیذ به شمار می‌رود. این غذای خوشمزه و مقوی با مواد اولیه ساده و در دسترس به سرعت و با کمترین زحمت قابل تهیه است. سیب زمینی‌های کنتاکی علاوه بر طعم دلپذیر و ظاهر جذاب، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردارند و می‌توانند به عنوان میان‌وعده‌ای مغذی یا پیش‌غذایی مقوی مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه، مخاطبان گرامی می‌توانند با مطالعه راهنمای آموزشی مرحله به مرحله، نحوه تهیه این غذای خوشمزه را به طور کامل فرا بگیرند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
آرد۱ پیمانه
ادویه کنتاکی۱ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
شیر۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایعبه مقدار لازم

سیب زمینی کنتاکی، یک پیش غذای رستورانی

مرحله 1

برای تهیه سیب زمینی کنتاکی، ابتدا یک پیمانه آرد را در یک ظرف بریزید و مقداری ادویه کنتاکی را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند. سپس مقداری نمک به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله 2

در یک ظرف دیگر، مقداری شیر بریزید و یک تخم مرغ را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و کاملاً با شیر مخلوط شود.

مرحله 3

پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را به شکل خلالی و در اندازه‌های بزرگ و درشت خرد کنید. سیب زمینی‌ها را تمیز بشویید و داخل سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها کاملا خارج شود. سپس سیب زمینی‌ها را داخل ظرف شیر و تخم مرغ بریزید و کاملاً بغلتانید تا سطح آن‌ها با شیر و تخم مرغ پوشانده شود.

مرحله 4

سیب زمینی‌ها را داخل ترکیب مواد آردی بریزید و هم بزنید تا آرد و ادویه‌ها به طور کامل سطح سیب زمینی‌ها را بپوشاند. اگر خواستید که بافت روی سیب زمینی‌ها بیشتر و پرتر شود، سیب زمینی‌ها را بین کف دو دست قرار دهید و در آرد بچرخانید.

مرحله 5

در یک تابه مقداری روغن مایع بریزید و تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس سیب زمینی‌ها را یکی یکی داخل تابه قرار دهید تا با روغن داغ خوب سرخ شوند. اجازه دهید تا طرف دیگر سیب زمینی‌ها هم کاملاً سرخ شود.

مرحله 6

سیب زمینی‌ها را از داخل تابه بیرون بیاورید و روی توری یا یک پارچه قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها کشیده شود. سپس سیب زمینی‌ها را داخل یک ظرف مناسب بریزید. می‌توانید سیب زمینی کنتاکی را با انواع سس مثل سس مایونز یا سس کچاپ تزئین کنید و مقداری آویشن روی آن‌ها بپاشید.