۱۸ روز پیش

نکات و دستور پخت کباب لقمه مرغ مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کباب لقمه مرغ مجلسی با طعمی بی نظیر

کباب لقمه مرغ یکی از انواع کباب‌های بسیار خوشمزه و محبوب در میان علاقه‌مندان به غذاهای آماده به سرعت است. این نوع کباب با روشی متفاوت از سایر کباب‌ها در تابه آماده می‌شود و به دلیل سرعت و سهولت تهیه، برای پذیرایی و میزبانی مهمانان بسیار مناسب به شمار می‌رود. در ادامه با همراهی وبلاگ آموزشی کدبانو، طرز تهیه کباب لقمه مرغ به صورت کامل و مرحله به مرحله آورده شده است تا مخاطبان عزیز بتوانند با آشنایی کامل با این دستور پخت، این کباب خوش‌طعم را به راحتی در منزل تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
مغز ران مرغ۲ عدد
سینه مرغنصف یک عدد
پیاز۱ عدد
جعفری۱ مشت
فلفل کاپی قرمز یا فلفل دلمه قرمز۱ عدد یا نصف فلفل دلمه
پودر سوخاری۶ قاشق غذا خوری
کره۳۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زعفران دم‌کرده غلیظبه مقدار لازم

کباب لقمه مرغ مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا، مغز ران مرغ را جدا کرده و نصف سینه مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس، یک پیاز را پوست کنده و به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و به همراه مغز ران مرغ و قطعات سینه مرغ در یک ظرف بریزید.

مرحله 2

بعد از آن، جعفری را تمیز کرده و بشویید و زمانی که آب اضافی آن خشک شد، به ظرف مواد اضافه کنید. همچنین، یک فلفل کاپی قرمز را تمیز کرده و بشویید و به مواد اضافه کنید. در صورت عدم دسترسی به فلفل کاپی، نصف فلفل دلمه قرمز را جایگزین کنید.

مرحله 3

سپس، مقداری پودر سوخاری را روی مواد بریزید و همه را با هم در میکسر یا خرد کن مخلوط کنید. سپس، کره، نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله 4

مخلوط مواد را از میکسر بیرون آورده و در یک ظرف مناسب بریزید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا به مدت 1 ساعت استراحت کند و عطر و طعم مواد کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله 5

سپس، در یک تابه مقداری روغن یا کره داغ کرده و مقداری از مخلوط مواد را برداشته و با دست فرم دهید و به شکل کباب درآورید. آن‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا کناره‌های کباب‌ها طلایی رنگ شوند.

مرحله 6

زمانی که یک طرف کباب‌ها خوب پخته و سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و کاملاً مغز پخت شوند. سپس، زعفران را در آب خیسانده تا غلیظ شود و آن را روی کباب‌ها بریزید.

مرحله 7

در نهایت، گوجه‌های تمیز شده و نصف شده را در تابه قرار داده و تفت دهید تا دو طرف آن‌ها کاملاً سرخ و طلایی رنگ شوند. کباب لقمه مرغ را در یک ظرف مناسب بچینید و گوجه‌های کبابی یا سرخ شده را در کنار آن قرار دهید. با کمی نعناع و ریحان تازه تزئین کنید و همراه با پلو زعفرانی، نان تازه، ترشی، سالاد و زیتون پروده سرو کنید.