۱۹ روز پیش

نکات و دستور پخت خورش مرغ آلو مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خورش مرغ آلو مجلسی با طعمی بی نظیر

خورش مرغ و آلو از جمله خورشت‌های سنتی و محبوب آشپزی ایرانی است که سابقه طولانی در میراث غذایی کشور دارد. این غذای لذیذ با ترکیب مناسب مرغ، آلو، ادویه‌جات و سایر مواد اولیه تهیه می‌شود و طعم خاصی به غذا می‌بخشد. آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه خورش مرغ و آلو در ادامه در وبلاگ کدبانو قابل مشاهده است تا علاقه‌مندان بتوانند این غذای سنتی را به‌طور دقیق و با کیفیت مطلوب در منزل تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ران مرغ۱ کیلو گرم
آلو بخارا۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
شکر۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده½ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
استاک مرغ۱ لیوان
روغن مایع½ فنجان
نمک، فلفل سیاهبه مقدار کافی

خورش مرغ آلو مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای آماده سازی خورشت مرغ و آلوی مجلسی، ابتدا ران های مرغ را در یک ظرف مناسب قرار می دهیم. سپس نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به آن اضافه کرده و ران ها را به خوبی ماساژ می دهیم.

مرحله 2

در این مرحله، ظرف را با سلفون پوشانده و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ران ها با مواد طعم دهنده آغشته شوند. پس از این زمان، ظرف را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله 3

حال یک قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. پس از گرم شدن روغن، ران های مرغ را در آن قرار داده و دو طرف آن ها را کاملاً سرخ می کنیم.

مرحله 4

زمانی که ران های مرغ کاملاً سرخ و طلایی شدند، آن ها را از قابلمه خارج کرده و رب گوجه فرنگی، فلفل سیاه و زردچوبه را به قابلمه اضافه می کنیم. این مواد را تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله 5

پس از اینکه رب گوجه فرنگی رنگ باز کرد، ران های مرغ را به قابلمه برگردانده و استاک مرغ را به آن اضافه می کنیم. درب قابلمه را می بندیم و به مدت 30 دقیقه اجازه می دهیم مرغ ها بپزند.

مرحله 6

در این مرحله، آلوی بخارا را می شوییم و در آب خیس می کنیم. پس از 30 دقیقه، آلوها را همراه با شکر به خورش اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله 7

سپس به مدت 30 دقیقه دیگر اجازه می دهیم خورش روی حرارت بماند تا کاملاً جا بیفتد. توجه داشته باشید که خورشت مرغ و آلو باید غلیظ و پر روغن باشد. در صورت نیاز، می توانید حرارت را افزایش دهید تا آب آن تبخیر شود.

مرحله 8

در نهایت، پس از 30 دقیقه، حرارت را خاموش کرده و خورشت مرغ و آلو را در ظرف مورد نظر می ریزیم. سپس آن را با سیب زمینی سرخ شده تزئین کرده و همراه با پلو زعفرانی سرو می کنیم. لذت ببرید!