۱۹ روز پیش

نکات و دستور پخت جوجه کباب تابه ای به روش مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت جوجه کباب تابه ای به روش مجلسی با طعمی بی نظیر

جوجه کباب تابه ای یکی از انواع محبوب و متداول کباب های سنتی ایرانی است که با ترکیب مواد غذایی متنوع و روش پخت ساده و مناسب، طعمی لذیذ و جذاب به وجود می آورد. این نوع کباب به دلیل سادگی فرایند تهیه و نیاز به تجهیزات محدود، از محبوبیت بالایی در میان خانواده ها و رستوران های ایرانی برخوردار است. در ادامه، با پیروی از رسپی و مراحل آموزش گام به گام، نحوه تهیه این کباب خوشمزه را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پاپریکابه مقدار کافی

جوجه کباب تابه ای به روش مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه جوجه کباب تابه ای خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، ماست را به همراه سس خردل، روغن زیتون، زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پاپریکا به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد گوشت مرغ بروند.

مرحله 3

سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم سینه های مرغ به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کنند تا مزه دار شوند. پس از گذشت این زمان، تابه رژیمی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 4

حالا مقداری کره به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم ذوب شود، سپس سینه های مرغ را به سیخ سایز کوچک می کشیم و درون تابه قرار می دهیم. درب تابه را می بندیم تا جوجه کباب ها مغز پخت شوند.

مرحله 5

زمانی که گوشت مرغ پخت، درب تابه را باز کرده و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم. در نهایت جوجه کباب ها را از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به همراه پلو زعفرانی و گوجه کبابی سرو می کنیم. نوش جان