۱۹ روز پیش

نکات و دستور پخت سوپ دال عدس به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سوپ دال عدس به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

سوپ دال عدس یکی از انواع سوپ های متداول و محبوب در آشپزی سنتی ایرانی است که با ترکیب مواد غذایی مغذی و طعم های متنوع، خوراکی بسیار لذیذ و سالم را به وجود می آورد. این غذای گرم و دلپذیر، از طریق روش های مختلف آماده سازی و پخت قابل تهیه است که در ادامه به شرح مرحله به مرحله و کامل آن خواهیم پرداخت. با دنبال کردن این آموزش تصویری و جزئیات دقیق، می توانید سوپ دال عدس خوشمزه و مقوی را در خانه به راحتی آماده کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوجه‌ فرنگی۲ پیمانه
سیب‌ زمینی۲ عدد متوسط
دال‌ عدس۲ پیمانه
آب۸ پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سوپ دال عدس به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سوپ دال عدس خوشمزه و مغذی، ابتدا دال عدس را به دقت شسته و در آب خیس می کنیم. پس از یک شبانه روز، دال عدس را آبکشی کرده و کنار می گذاریم. سپس، پیاز را خرد کرده و در روغن مایع تفت می دهیم تا طلایی شود. زردچوبه را به پیاز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی زردچوبه از بین برود.

مرحله 2

در ادامه، گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و به صورت مکعبی خرد می کنیم. سپس آنها را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت دلخواه خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله 3

حال دال عدس آبکشی شده را به قابلمه اضافه کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن می افزاییم. آب را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم سوپ کاملا پخته و جا بیفتد. در نهایت، سوپ را با استفاده از گوشت کوب برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد پوره شوند و سوپ را در ظرف مورد نظر می ریزیم. لذت ببرید!