۱۹ روز پیش

نکات و دستور پخت کوکی پسته ای، شیرینی جذاب و بسیار لاکچری!

نکات و دستور پخت کوکی پسته ای، شیرینی جذاب و بسیار لاکچری!

کوکی پسته یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفداری است که بافتی سبک و لطیف دارد. این شیرینی خوش‌طعم و آسان در تهیه، برای پذیرایی و سرو به عنوان دسر شیک و جذاب بسیار مناسب است. در این مقاله، با مطالعه مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی پسته، می‌توانید با این دسر لذیذ و جذاب آشنا شوید. از خواندن این راهنمای کامل و جامع در وبلاگ آموزشی کدبانو لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲۱۰ گرم
کره هم دمای محیط۱۰۰ گرم
شکر سفید۶۵ گرم
شکر قهوه‌ای۶۵ گرم
تخم مرغ درشت۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
نمک۴/۱ قاشق چای خوری
وانیل۴/۱ قاشق چای خوری
پودر پسته۱۰۰ گرم
خلال پسته برای تزئینبه مقدار لازم
شکلات ذوب شده برای تزئینبه مقدار لازم

کوکی پسته ای، شیرینی جذاب و بسیار لاکچری!

مرحله 1

ابتدا کره را از یخچال بیرون آورده و در دمای محیط قرار دهید تا بافت آن نرم و لطیف شود. سپس کره نرم شده را داخل یک ظرف بریزید و مقداری شکر سفید به آن اضافه کنید. با لیسک هم بزنید تا شکر در کره حل شود.

مرحله 2

بعد از آن، مقداری شکر قهوه‌ای را به مخلوط کره و شکر سفید اضافه کنید و دوباره با لیسک هم بزنید تا شکر قهوه‌ای در مخلوط حل و بافت آن یکدست شود. سپس با همزن برقی مخلوط را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم بزنید تا کرمی رنگ شود.

مرحله 3

بعد از اینکه مخلوط کاملاً یکدست، کرم رنگ و کمی کش‌دار شد، تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ‌ها با مواد کاملاً ترکیب و یکدست شوند. در این مرحله بافت مخلوط کمی حجیم و یکدست می‌شود.

مرحله 4

سپس وانیل را به مخلوط اضافه کنید و دوباره به اندازه چند ثانیه هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد. سپس همزن را خاموش کنید و با لیسک اطراف ظرف را تمیز دورگیری کنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله 5

بعد از آن، آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود. سپس آرد الک شده را داخل یک ظرف بریزید، مقداری بکینگ پودر و کمی نمک به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله 6

ترکیب آرد، بکینگ پودر و نمک را الک کنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند. بعد از آن، ترکیب مواد خشک را کم کم و در دو مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی در یک جهت هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 7

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست شد و گلوله‌های آرد در مخلوط باز شدند، مقداری مغز پسته را که از قبل داخل میکسر ریخته‌اید و کاملاً پودر شده است به مواد اضافه کنید. سپس مخلوط مواد را با لیسک هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله 8

بعد از اضافه کردن پودر پسته، مایه کیک کمی سفت می‌شود. با دست کاملاً مواد را جمع کنید، اما مواد را خیلی هم ورز ندهید چون به روغن می‌افتد و بافت کوکی خراب می‌شود. سپس روی ظرف مواد کیک را با سلفون بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

مرحله 9

اجازه دهید تا مواد کوکی به مدت یک ساعت داخل یخچال استراحت کنند و کاملاً جا بیفتند. بعد از این مدت، ظرف مایه کوکی‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید و سلفون روی آن‌ها را بردارید. کمی با دست روی آن فشار دهید تا پف مواد گرفته شود.

مرحله 10

با اسکوپ بستنی یا با دست، مقداری از مواد به اندازه ۴۰ تا ۵۰ گرم را بردارید، با دست به آن فرم دهید و گرد کنید تا شکل بگیرد. همه مواد را به همین طریق آماده کنید و سعی کنید همه کوکی‌ها هم اندازه و هم شکل باشند.

مرحله 11

سپس داخل سینی فر یا قالب مورد نظر را کاغذ روغنی قرار دهید. مقداری پودر پسته را داخل یک ظرف بریزید و کوکی‌ها را یکی یکی داخل پودر پسته فرو کنید و کاملاً در آن بغلطانید. وقتی که همه سطح کوکی‌ها با پودر پسته پوشیده شد، آن‌ها را با فاصله داخل سینی فر بچینید.

مرحله 12

سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. اجازه دهید تا کوکی‌ها به مدت تقریباً ۱۵ تا ۱۸ دقیقه در فر بپزند. بعد از اینکه کوکی‌ها آماده شدند، سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کم کم خنک شوند.

مرحله 13

بعد از اینکه کوکی‌ها خنک شدند، آن‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید. سپس با سلیقه خودتان می‌توانید روی تعدادی از آن‌ها مقداری شکلات ذوب شده که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و آن‌ها را به شکل دلخواه تزئین کنید. در آخر تعدادی کوکی پسته را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم و مناسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.