۱۹ روز پیش

نکات و دستور پخت ترش تره به روش گیلانی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ترش تره به روش گیلانی و با طعمی بی نظیر

ترش تره یکی از غذاهای سنتی و محبوب مناطق شمالی ایران است که با دستورات متنوع و متفاوتی در سراسر این بخش از کشور تهیه می‌گردد. این غذای لذیذ و خوشمزه که از ترکیب سبزیجات ترش و چاشنی‌های خاص تشکیل شده است، از محبوبیت بالایی در میان ساکنان این نواحی برخوردار است. برای آشنایی با روش کامل و گام به گام تهیه ترش تره، همراه وبلاگ کدبانو در ادامه مطلب باشید تا با جزئیات کامل این دستور پخت سنتی آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سبزی معطر۵۰۰ گرم
سیر۴ تا ۵ حبه
تخم مرغ۳ عدد
آرد برنج۱ قاشق غذاخوری
آبغورهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

ترش تره به روش گیلانی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه یک ترش تره خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا باید سبزیات معطر (تره، جعفری، گشنیز، نعنا و خالواش) را شست و در آبکش قرار داد تا آب اضافی خارج شود. سپس این مخلوط سبزیات را روی تخته گوشت ریز خرد کرد.

مرحله 2

در ادامه، در یک تابه با حرارت ملایم، روغن مایع، نمک و زردچوبه اضافه شده و سبزیات ریز شده را تفت داد تا سرخ شوند. این سبزیات سرخ شده را سپس در یک قابلمه ریخته و آب جوش به آن افزوده شد تا پخته شوند. همزمان، پوست سیر جدا شده و سیر ریز خرد گردید.

مرحله 3

در یک تابه دیگر با حرارت ملایم، روغن مایع، نمک و زردچوبه اضافه شده و سیر ریز شده را تفت داده تا عطر آن آزاد شود. سپس تخم مرغ به سیر اضافه شده و تفت داده شد تا سیر نسوزد. در نهایت، آرد برنج با آبغوره مخلوط شده و به سبزیات پخته شده افزوده گردید.

مرحله 4

در مرحله پایانی، تخم مرغ و سیر به همراه فلفل سیاه به ترش تره اضافه شده و به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم جوشانده شد تا طعم آن کامل شود. این ترش تره خوشمزه سپس همراه با پلو سرو می شود.