۱۹ روز پیش

نکات و دستور پخت حلوا کاسه ساده شیرازی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت حلوا کاسه ساده شیرازی و با طعم بسیار عالی

حلوا کاسه یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که ریشه و اصالت آن به شهر باستانی شیراز بازمی‌گردد. این حلوا به دلیل سادگی در تهیه و طعم لذیذ آن همواره مورد توجه و استقبال بوده است. در ادامه، با پیروی از دستورالعمل مرحله‌به‌مرحله و دقیق آموزش طبخ حلوا کاسه ساده، خوانندگان محترم می‌توانند این شیرینی خوشمزه را به راحتی در منزل خود تهیه و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد برنج مرغوب۳ پیمانه
شکر۴ پیمانه
گلاب۴ پیمانه
آب۴ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری

حلوا کاسه ساده شیرازی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه حلوای کاسه ساده، ابتدا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس آرد برنج را به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت نیم ساعت آن را تفت می دهیم تا فقط بوی خامی آرد گرفته شود و رنگ آن تغییر نکند.

مرحله 2

پس از رفع بوی خام آرد برنج، قابلمه را از روی حرارت برداشته و آرد برنج را از قابلمه خارج می کنیم. سپس آرد برنج را درون یک کاسه جداگانه دو مرتبه الک می کنیم تا خنک شود.

مرحله 3

در این مرحله، آب همراه با شکر و زعفران را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا مخلوط آب، شکر و زعفران به جوش آید.

مرحله 4

پس از ذوب شدن کامل شکر در آب، با استفاده از لیسک یا برس، اطراف قابلمه را تمیز می کنیم تا شکر به طور کامل حل شود. سپس گلاب را با آرد برنج مخلوط می کنیم.

مرحله 5

پس از مخلوط کردن گلاب و آرد، مخلوط آرد را درون شهد در حال جوش می ریزیم و به سرعت هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. سپس روغن مایع را به آرامی و در دو مرحله به حلوا اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله 6

در این مرحله، حلوا را به صورت گهواره ای هم می زنیم تا از دیواره های قابلمه جدا شده و در وسط قابلمه جمع شود. سپس به مخلوط کردن حلوا ادامه می دهیم تا بافت آن لطیف شود. در نهایت، حلوا را درون ظرف مورد نظر ریخته و به سلیقه خود تزیین می کنیم.