۲۰ روز پیش

نکات و دستور پخت چای به، یک نوشیدنی عالی و آرام بخش خانگی

نکات و دستور پخت چای به، یک نوشیدنی عالی و آرام بخش خانگی

چای به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرخاصیت‌ترین انواع چای‌های خوش‌طعم و لذیذ شناخته می‌شود. این نوشیدنی سرشار از خواص سلامت‌بخش بوده و به عنوان یک آرامش‌بخش طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای به به دلیل طعم فوق‌العاده و آمادگی آسان و سریع، گزینه‌ای ایده‌آل برای پذیرایی و مهمانی‌ها محسوب می‌شود. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی کدبانو، به بررسی مرحله‌به‌مرحله روش تهیه این چای خوش‌طعم و مغذی خواهیم پرداخت.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
به۲ عدد
آب جوشبه مقدار لازم
هل ( به دلخواه)۲ عدد
چوب دارچین ( به دلخواه)۱ عدد
زنجبیلبه مقدار دلخواه

چای به، یک نوشیدنی عالی و آرام بخش خانگی

مرحله 1

برای تهیه چای به، ابتدا باید دانه‌های به را تمیز شسته و سپس با رنده درشت رنده کنید. پس از آن، دانه‌های رنده شده را روی یک پارچه نخی تمیز پخش کرده و به مدت دو روز در معرض هوا قرار دهید تا کاملاً خشک شوند و آب آن‌ها کشیده شود و رنگ آن‌ها کمی تیره شود.

مرحله 2

سپس، تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و دانه‌های رنده شده را داخل آن بریزید و به خوبی تفت دهید تا رنگ آن‌ها کاملاً تیره شود. در طول این فرایند، دانه‌ها را مدام هم بزنید تا در موقع دم کردن رنگ خوبی پس بدهند.

مرحله 3

وقتی دانه‌های رنده شده کاملاً تیره شدند، تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی سرد شود. سپس، آن‌ها را جمع کرده و داخل ظرف دیگری ریخته و درب ظرف را محکم ببندید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

مرحله 4

برای دم کردن چای به، به ازای هر نفر یک قاشق مربا خوری از دانه‌های خشک شده را داخل قوری بریزید و آب جوش روی آن بگیرید. همچنین، می‌توانید مقداری هل برای عطر و طعم آن داخل قوری بیاندازید.

مرحله 5

چای به را می‌توانید داخل چای سیاه هم بریزید و روی آن‌ها آب جوش بگیرید و با هم دم کنید، اما مقدار آن نسبت به زمانی که چای به را به تنهایی دم می‌کنید کمتر باشد.

مرحله 6

چای به بسیار پرخاصیت است و به عنوان یک آرامش بخش طبیعی، برای رفع خستگی، خوشبو کننده دهان، نشاط آور، اشتها آور، تقویت کننده قلب و اعصاب و کمک به هضم غذا استفاده می‌شود و سرشار از ویتامین C است. در آخر، چای به را داخل فنجان‌های مخصوص سرو کرده و به عنوان یک میان وعده خوش طعم و پرخاصیت همراه با انواع شیرینی‌ها و کیک‌های لذیذ سرو کنید.