۲۰ روز پیش

نکات و دستور پخت شیر کاکائو به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیر کاکائو به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

شیر کاکائو یکی از انواع محصولات لبنی مبتنی بر شیر گاو و گوسفند است که با افزودن شکلات یا پودر کاکائو به آن تولید می‌گردد. این نوشیدنی محبوب و پرطرفدار، ترکیبی خوشمزه و مغذی را ارائه می‌دهد که برای مصرف در انواع موقعیت‌ها و سلایق مناسب است. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می‌توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر کاکائو را مطالعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۴ لیوان
پودر کاکائو۴ قاشق چایخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
نشاسته گندم۱ قاشق سوپخوری

شیر کاکائو به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیر کاکائوی خوشمزه، ابتدا پودر کاکائو را همراه با شکر و نشاسته گندم در یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم. سپس شیر را به قابلمه اضافه کرده و مواد را با همزن دستی یا برقی به خوبی ترکیب می نماییم.

مرحله 2

پس از اینکه بافت مواد یکدست شد، قابلمه را روی حرارت قرار داده و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا شیر ته نگیرد. هم زدن مواد را باید تا زمانی که شیر شروع به جوشیدن کند ادامه دهیم تا خامی نشاسته گندم گرفته شود.

مرحله 3

حرارت زیر قابلمه باید ملایم باشد تا حین جوش آمدن شیر، نشاسته گندم بپزد و طعم خامی اش گرفته شود. نشاسته گندم را نباید از مواد حذف کنیم چون غلظت شیر کاکائو در پایان کم می شود.

مرحله 4

پس از اینکه شیر شروع به جوشیدن کرد، مقداری از شیر کاکائو را برداشته و اجازه می دهیم خنک شود، سپس مزه آن را می چشیم. در صورت نیاز می توانیم مقداری شکر به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنیم.

مرحله 5

در نهایت قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم شیر کاکائو به طور کامل خنک شود. سپس شیر کاکائو را در ظرف دربسته ریخته و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، قبل از سرو.

مرحله 6

در صورت نداشتن پودر کاکائو، می توانیم از شکلات تخته ای برای تهیه شیر کاکائو استفاده کنیم. برای مقدار مواد بالا حدود ۱۰۰ گرم شکلات نیاز است که می توانیم مقدار آن را بر اساس ذائقه خود تنظیم کنیم.