۲۱ روز پیش

نکات و دستور پخت خورش بوقلمون به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خورش بوقلمون به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

خورش بوقلمون به عنوان یکی از خورش های سنتی و خاص فرهنگ آشپزی ایرانی، از محبوبیت و جایگاه ویژه ای در میان علاقه مندان به غذاهای بومی و محلی برخوردار است. این خورش با ترکیب طعم های متنوع و متعادل از چاشنی ها و افزودنی های خاص خود، طعمی بی نظیر و جذاب به غذا می بخشد. در ادامه، با دنبال کردن راهنمای گام به گام و کامل طرز تهیه خورش بوقلمون در وبلاگ کدبانو، می توانید نحوه تهیه این غذای خوشمزه و سنتی را به طور دقیق فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ران بوقلمون۵۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۲ عدد
آب جوش۲ لیوان
برگ بو و چوب دارچینبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

خورش بوقلمون به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خورش بوقلمون مجلسی، ابتدا گوشت بوقلمون را به صورت درشت خرد می کنیم. سپس پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم.

مرحله 2

پوست پیاز را نیز جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه، در یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم، روغن مایع اضافه کرده و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله 3

سپس تکه های گوشت بوقلمون را به همراه سیب زمینی و فلفل سیاه به پیاز اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه تفت می دهیم تا گوشت بوقلمون تغییر رنگ بدهد.

مرحله 4

در ادامه، برگ بو و چوب دارچین را به همراه آب جوش به گوشت بوقلمون اضافه کرده و هم می زنیم. درب قابلمه را بسته و به مدت 3 ساعت اجازه می دهیم خورش جا بیوفتد و گوشت بوقلمون کاملا پخته شود.

مرحله 5

پس از گذشت 2 ساعت، نمک خورش را اندازه گرفته و هم می زنیم تا خورش جا بیوفتد. زمانی که گوشت بوقلمون کاملا پخته شد، برگ بو و چوب دارچین را از خورش خارج می کنیم.

مرحله 6

در نهایت، خورش بوقلمون را از روی حرارت برداشته و در ظرف مورد نظر می ریزیم. سپس آن را به همراه پلو زعفرانی و سالاد فصل به عنوان یک غذای کامل سرو می کنیم. نوش جان.