۲۱ روز پیش

نکات و دستور پخت باسلوق گردویی به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت باسلوق گردویی به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

باسلوق گردویی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و محبوب در میان مردم ایران است که با طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود. این شیرینی سنتی و پرطرفدار به دلیل ترکیب مواد اولیه با کیفیت و روش پخت ویژه، طعم و بافت بی‌نظیری دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه باسلوق گردویی را مشاهده خواهید کرد تا بتوانید این شیرینی لذیذ را در منزل خود آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
مغز گردو۱۰ عدد
پودر نارگیلبه مقدار کافی
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب سرد⅓ پیمانه
نشاسته گل۱ پیمانه
آب۲ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر هل¼ قاشق چایخوری
شکر۱ و نیم پیمانه
گلاب½ پیمانه
کره۲۵ گرم
گلوکز مایع ( اختیاری)۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

باسلوق گردویی به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه باسلوق گردویی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا پودر ژلاتین را در یک ظرف مناسب مخلوط کرده و آب سرد را به آن اضافه می کنیم تا بافت ژلاتین شنی شود. سپس در یک کاسه مناسب، نشاسته گل را با آب مخلوط کرده و وانیل و پودر هل را به آن اضافه می کنیم. این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت 30 دقیقه هم می زنیم تا به غلظت مطلوب برسد.

مرحله 2

در ادامه، شکر و گلاب را به مخلوط نشاسته اضافه کرده و خوب هم می زنیم. سپس پودر ژلاتین را به آن اضافه می کنیم تا مواد شفاف شوند. کره را نیز به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا ذوب شود. برای شفافیت و کشسانی بیشتر، گلوکز مایع را نیز به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

وقتی باسلوق همانند حلوا جمع شد، آن را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. سپس مایه باسلوق را درون قیف یکبار مصرف یا نایلون فریزر می ریزیم. در یک کاسه مناسب، پودر نارگیل را ریخته و در وسط آن حفره ای ایجاد می کنیم. پوست گردو را جدا کرده و مغز گردو را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله 4

یک گردو را به صورت برعکس در حفره قرار داده و به اندازه گردو مایه باسلوق را روی آن می ریزیم. سپس پودر نارگیل را روی همه قسمت های باسلوق می پاشیم تا آغشته شود. در نهایت باسلوق ها را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار داده تا خودشان را بگیرند. سپس در یک ظرف مناسب قرار داده و با چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان!