۲۱ روز پیش

نکات و دستور پخت پنکیک سیب زمینی برای صبحانه و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پنکیک سیب زمینی برای صبحانه و با طعمی بی نظیر

پنکیک سیب زمینی یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب ایرلندی است که با استفاده از مواد ساده و در دسترس تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه و پرطرفدار دارای ترکیبی منحصر به فرد از طعم‌های متنوع و لذیذ است. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله این پنکیک های سیب زمینی، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۳ عدد متوسط
آرد۱۱۵ گرم
کره۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

پنکیک سیب زمینی برای صبحانه و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پنکیک سیب زمینی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به خوبی می شوییم. سپس آنها را به صورت مکعبی درشت خرد می کنیم. در ادامه، یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و سیب زمینی های خرد شده را به همراه مقداری نمک به آن اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت 25 تا 30 دقیقه پخته و نرم شوند.

مرحله 2

پس از پخت کامل، سیب زمینی ها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی خارج شود. سپس آنها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با گوشت کوب به صورت کامل پوره می کنیم. کره را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کره با دمای پوره سیب زمینی ذوب شود. در ادامه آرد را به کاسه اضافه کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن می افزاییم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود.

مرحله 3

سپس سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر سیب زمینی را روی آن قرار داده و به صورت دایره ای به قطر 23 سانتی متر و ضخامت 1 تا 2 سانت متر باز می کنیم. یک تابه مناسب انتخاب کرده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. تابه را روی حرارت ملایم قرار داده تا روغن به خوبی گرم شود. سپس خمیر سیب زمینی را به صورت مثلثی برش زده و برش ها را به آرامی درون تابه می چینیم.

مرحله 4

اجازه می دهیم یک طرف پنکیک کاملا سرخ و طلایی شود، سپس برش ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر آنها نیز کاملا سرخ و طلایی شود. در نهایت پنکیک سیب زمینی را به همراه نان، خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم.