۲۱ روز پیش

نکات و دستور پخت رنگینک به روش سنتی بوشهر و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت رنگینک به روش سنتی بوشهر و با طعمی بی نظیر

رنگینک یکی از دسرهای سنتی و اصیل ایرانی است که با ترکیب مواد غذایی مختلف و متنوع تهیه میشود. این دسر لذیذ و دلچسب از جمله خوراکی‌های محبوب و پرطرفدار در میان مردم کشورمان به شمار می‌رود. برای آشنایی کامل با مراحل و روش تهیه رنگینک، همراه وبلاگ کدبانو بمانید تا آموزش مرحله‌به‌مرحله و جامع این دسر خوشمزه را در اختیار شما قرار دهیم.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
خرما۱۰۰ گرم
آرد۱ لیوان
کره۷۰ گرم
روغن مایع⅔ لیوان
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
مغز گردوبه مقدار کافی

رنگینک به روش سنتی بوشهر و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه رنگینک خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا هسته های خرما را جدا کرده و به جای آنها مغز گردو قرار می دهیم. سپس آرد را درون یک تابه مناسب الک کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

آرد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و کمی تغییر رنگ بدهد. سپس کره و روغن مایع را به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا به رنگ دلخواه برسد.

مرحله 3

زمانی که رنگینک به رنگ دلخواه رسید، پودر دارچین و پودر هل را به تابه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و یک لایه خرما درون ظرف مورد نظر می چینیم.

مرحله 4

مقداری رنگینک داغ را روی خرماها ریخته و مجددا یک ردیف دیگر خرما درون ظرف می چینیم. این فرآیند را ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. سپس اجازه می دهیم رنگینک با دمای محیط یکی شود.

مرحله 5

زمانی که رنگینک خنک شد، آنرا درون یخچال قرار داده و به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت می دهیم تا کاملا خودش را بگیرد. پس از این زمان، رنگینک را از یخچال خارج کرده و به همراه چای سرو می کنیم.